WAŻNE
TERAZ

Najnowsze dane o inflacji. Tego nie było od dawna

Zaczekaj na nowe silniki w Dusterze. O to prosili klienci

Nowe napędy w Dacii to kolejny krok w rozwoju tej marki, ale także w kierunku częściowej elektryfikacji i obniżeniu emisji dwutlenku węgla. Dyrektor generalny Denis Le Vot zapowiedział niedawno premierę napędu, który w Dusterze może być hitem.

Dacia Duster będzie oferowana w wersji 4x4 z automatem i na LPG.Dacia Duster będzie oferowana w wersji 4x4 z automatem i na LPG.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Dacia, Luc Lacey
Marcin Łobodziński

Osoby, które chcą kupić Dacię Duster (obecnie także większego Bigstera) często narzekają na brak jedynego napędu, jaki chcieli by mieć, czyli połączenia 4x4 i automatycznej skrzyni biegów. Częściowo odpowiedzią na takie oczekiwania ma być nowy rodzaj napędu, jaki zapowiedział oficjalnie dyrektor marki Dacia Denis Le Vot.

Duster ma dostać napęd hybrydowy z 4x4, który będzie przypominał ten, jaki stosuje m.in. Toyota. Jednostka spalinowa ma napędzać przednią oś, natomiast elektryczna oś tylną. Funkcja AWD będzie więc realizowana napędem hybrydowym (HEV), a co za tym idzie, pojawi się też automatyczna skrzynia biegów (AT).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dacia Bigster - pierwsze wrażenie

Jakby tego było mało, silnik spalinowy w tym napędzie jest dostosowany do zasilania gazem propan-butan, a więc w ofercie pojawi się także odmiana na LPG.

Dla osób szukających nieco bardziej konserwatywnych rozwiązań i twierdzących, że takie nie jest prawdziwym 4x4 Dacia zaproponuje najlepsze z możliwych. Jest nim silnik 1.2 Eco-G, czyli na LPG, z 4x4 i przekładnią EDC. To może być prawdziwy hit.

Będą też inne wersje

To dopiero pierwszy krok w kierunku rozwoju układów napędowych w Dacii i zostanie on wykonany pod koniec 2025 roku. Jednak zmiany obejmą więcej modeli niż tylko Duster.

Prawdopodobnie takie same napędy (zarówno hybrydowych jak i Eco-G z 4x4 i EDC) dostanie większy Bigster. Ostatecznie oba te modele mają mieć pod maską to samo. Duster ma otrzymać także mocniejszy bazowy silnik 1.2 TCe 120 KM zasilany gazem w miejsce obecnie stosowanego 1.0 Eco-G. Pojawi się też mocniejszy wariant tego silnika (140 KM) na benzynę oraz klasyczna hybryda z jednostką 1.8 i mocą 155 KM, jak w Bigsterze.

Zmiany obejmą także modele SanderoJogger, które mają mieć zmodernizowane silniki 1.2 TCe, również zasilane gazem. Jogger dostanie także mocniejszy wariant hybrydowy stosowany obecnie w Bigsterze.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇