Historyczny moment dla Audi. Siedziba neutralna węglowo już za rok

W przypadku Audi plany dotyczące uzyskania rychłej neutralności węglowej nie były tylko czczymi obietnicami. Niemcy już niedługo osiągną ten cel w przypadku swojej placówki w Ingolstadt, a to tylko początek.

Fabryka Audi w IngolstadtFabryka Audi w Ingolstadt
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | AUDI AG
Kamil Niewiński

O czym obecnie mówią producenci samochodów, planując swoją przyszłość? Kluczowych zwrotów możemy znaleźć wiele: elektromobilność, zrównoważony rozwój, recykling i tak dalej. Do tej grupy niewątpliwie należy również neutralność węglowa, czyli w ogromnym skrócie równoważenie emisji dwutlenku węgla poprzez jego pochłanianie czy wychwytywanie.

Najczęściej tego typu plany są rozłożone na wiele lat i wcale nie musimy być pewni tego, że w ogóle zostaną one wykonane. W tym miejscu pojawia się jednak Audi, które swoje założenia wzięło naprawdę na poważnie i rzeczywiście poczyniło realne kroki w kierunku ich realizacji. Na tyle, że milowy krok ma zostać wykonany już naprawdę niedługo.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Audi RS e-tron GT - pojechałem nim w Alpy. Zwariowałem?

Według oficjalnego komunikatu marki już w 2024 r. produkcja samochodów w fabryce w Ingolstadt ma być neutralna węglowo. Tym statusem mogą już pochwalić się zakłady w Brukseli (od 2018 r.) i w węgierskim Győr (od 2020 r.). To jednak nie wszystko — zgodnie z programem Mission:Zero, już w 2025 r. neutralne węglowo mają być wszystkie placówki Audi na całym świecie.

Najlepsza możliwa ochrona środowiska jest głęboko zakorzeniona w strategii korporacyjnej Audi. Przestawiając zakład w Ingolstadt na źródła energii odnawialnej, robimy istotny krok w kierunku naszego celu, jakim jest produkcja naszych pojazdów w sposób neutralny węglowo.

Gerd Walker
Członek zarządu Audi ds. produkcji i logistyki
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥