Historyczny moment dla Audi. Siedziba neutralna węglowo już za rok

W przypadku Audi plany dotyczące uzyskania rychłej neutralności węglowej nie były tylko czczymi obietnicami. Niemcy już niedługo osiągną ten cel w przypadku swojej placówki w Ingolstadt, a to tylko początek.

Fabryka Audi w IngolstadtFabryka Audi w Ingolstadt
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | AUDI AG
Kamil Niewiński

O czym obecnie mówią producenci samochodów, planując swoją przyszłość? Kluczowych zwrotów możemy znaleźć wiele: elektromobilność, zrównoważony rozwój, recykling i tak dalej. Do tej grupy niewątpliwie należy również neutralność węglowa, czyli w ogromnym skrócie równoważenie emisji dwutlenku węgla poprzez jego pochłanianie czy wychwytywanie.

Najczęściej tego typu plany są rozłożone na wiele lat i wcale nie musimy być pewni tego, że w ogóle zostaną one wykonane. W tym miejscu pojawia się jednak Audi, które swoje założenia wzięło naprawdę na poważnie i rzeczywiście poczyniło realne kroki w kierunku ich realizacji. Na tyle, że milowy krok ma zostać wykonany już naprawdę niedługo.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Audi RS e-tron GT - pojechałem nim w Alpy. Zwariowałem?

Według oficjalnego komunikatu marki już w 2024 r. produkcja samochodów w fabryce w Ingolstadt ma być neutralna węglowo. Tym statusem mogą już pochwalić się zakłady w Brukseli (od 2018 r.) i w węgierskim Győr (od 2020 r.). To jednak nie wszystko — zgodnie z programem Mission:Zero, już w 2025 r. neutralne węglowo mają być wszystkie placówki Audi na całym świecie.

Najlepsza możliwa ochrona środowiska jest głęboko zakorzeniona w strategii korporacyjnej Audi. Przestawiając zakład w Ingolstadt na źródła energii odnawialnej, robimy istotny krok w kierunku naszego celu, jakim jest produkcja naszych pojazdów w sposób neutralny węglowo.

Gerd Walker
Członek zarządu Audi ds. produkcji i logistyki

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie