InnogyGO! kończy działalność. Biało-zielone elektryki na minuty wkrótce znikną z ulic

Firma carsharingowa innogyGO!, mająca w swojej flocie wyłącznie samochody elektryczne kończy działalność. Decyzja ta jest spowodowana problemami wywołanymi pandemią koronawirusa. Firma wciąż zamierza jednak angażować się w rozwój elektromobilności m.in. poprzez współpracę z inną firmą carsharingową – Traficar.

Samochody mają być sukcesywnie wycofywane do połowy marcaSamochody mają być sukcesywnie wycofywane do połowy marca
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Filip Buliński

Charakterystyczne, zielono-białe BMW i3 niedługo na dobre znikną z warszawskich ulic. A wraz z nimi także m.in. nieco rzadsze czerwone BMW i3s oraz jaguary i-pace. Bowiem firma carsharingowa innogyGO!, oferująca wynajem aut na minuty, kończy działalność. Samochody mają być sukcesywnie wycofywane z obiegu do połowy marca.

Firma carsharingowa jest niestety kolejną ofiarą kryzysu związanego z pandemią koronawirusa. "Wyniki w branży wynajmu aut w ostatnich trzech kwartałach znacząco spadły ze względu na ograniczone możliwości i potrzeby przemieszczania się. Uniemożliwiło to dalszy rozwój naszego innowacyjnego projektu i realizację założeń, dlatego też podjęliśmy decyzję o jego zakończeniu" – mówi Andrzej Popławski, Head of Electric Mobility z innogy Polska.

Usługa wypożyczania elektrynych aut przez innogyGO! ruszyła w kwietniu 2019 r., a wspomniane BMW i3 przejechały w tym czasie ponad 7 mln kilometrów, dzięki czemu udało się uniknąć emisji blisko 1000 ton dwutlenku węgla do atmosfery. Auta cieszyły się do tej pory dużym zainteresowaniem, bowiem z usługi korzystało ponad 100 tys. osób.

Podczas gdy samochody mają ostatecznie zniknąć do połowy marca, użytkownicy będą mogli zalogować się do aplikacji jeszcze do drugiej połowy czerwca 2021 r. Firma nie zamierza jednak kończyć pracy nad rozwojem elektromobilności. InnogyGO! podpisało z firmą Traficar list intencyjny o wzajemnym partnerstwie na rynku elektrycznej mobilności współdzielonej.

Traficar co prawda jakiś czas temu wycofał się z Warszawy, jednak wraz z powrotem do stolicy zamierza rozszerzyć flotę o auta elektryczne. W ramach współpracy innogyGO! ma udostępnić firmie carsharingowej infrastrukturę ładowania elektryków, podzieli się możliwością wykorzystania funkcjonalności aplikacji czy operacyjnym know-how.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy