Ioniq 5 odświeżony. W końcu ma tylną wycieraczkę

Po 3 latach od premiery Hyundai zdecydował się odświeżyć swój elektryczny kompakt. Zmiany nie są duże, ale klienci z pewnością je docenią.

Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hyundai

Nie oszukujmy się - Ioniq 5 nie potrzebuje liftingu, gdyż nadal wygląda jak koncept z przyszłości. Dlatego też styliści ograniczyli zmiany wizualne do minimum. Skupili się za to na detalach, na które narzekali klienci.

Odświeżone wydanie debiutuje właśnie w rodzimej Korei, ale za jakiś czas trafi również na pozostałe rynki. Po czym je poznamy? Przede wszystkim po tylnej wycieraczce, której dotychczas brakowało. Co ciekawe, w momencie premiery Hyundai twierdził, że jest niepotrzebna. Cóż, klienci mieli inne zdanie.

Podobnie zresztą było z dotykową obsługą, gdyż po liftingu zwiększono liczbę fizycznych przycisków. Obsłużymy nimi. m.in. podgrzewanie i wentylację foteli czy wspomaganie parkowania. Na podobny zabieg jakiś czas temu zdecydowano się również w Tucsonie. Dobrze, że tradycyjna ergonomia powoli wraca do łask.

Hyundai Ioniq 5 po liftingu
Hyundai Ioniq 5 po liftingu © Materiały prasowe

Reszta to kosmetyka, która jednak poprawia odbiór konstrukcji. Wprawne oko dostrzeże np. przemodelowane zderzaki i atrapę chłodnicy. Nowością jest też wersja N-Line z atrakcyjnym body kitem i 20-calowymi felgami. Wypełni lukę między standardowym wydaniem, a ostrą N-ką.

Jest też kilka zmian, których zupełnie nie widać, ale odczujemy je w trakcie jazdy. To poprawione wyciszenie kabiny, zwiększona sztywność nadwozia i zmodyfikowane amortyzatory. Wszystko to ma przekładać się na wyższy komfort jazdy i odczuwalną jakość prowadzenia.

Techniczną wisienką na torcie będzie większy akumulator o pojemności 84 kWh zamiast 77,4 kWh. Oznacza to większy zasięg już w bazowym wydaniu. Ile trzeba będzie za to wszystko zapłacić? Przekonamy się za kilka miesięcy, gdy odświeżony Ioniq 5 trafi do Europy.

  • Hyundai Ioniq 5 po liftingu
  • Hyundai Ioniq 5
  • Hyundai Ioniq 5 po liftingu
  • Hyundai Ioniq 5 po liftingu
  • Hyundai Ioniq 5 po liftingu
  • Hyundai Ioniq 5 po liftingu
  • Hyundai Ioniq 5 po liftingu
  • Hyundai Ioniq 5 po liftingu
  • Hyundai Ioniq 5 po liftingu
  • Hyundai Ioniq 5 po liftingu
  • Hyundai Ioniq 5 po liftingu
[1/11] Hyundai Ioniq 5 po liftingu Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy