Kia EV6 GT vs Tesla 3 – jeden z trudniejszych wyborów

Kia EV6 GT i Tesla Model 3 to bez dwóch zdań samochody, które pochodzą z różnych stylistycznie światów. To jak postawienie koło siebie tybetańskiego mnicha i punkrockowca. No raczej się nie dogadają, jeśli chodzi o filozofię życia i mam wrażenie, że dokładnie tak samo będzie z właścicielami tych samochodów. Rodzi się jednak ważne pytanie. Który z nich jest lepszy?

Mateusz Żuchowicz

Tesla Model 3 to samochód, który raczej nie przyciąga wzroku. Jest bardzo grzeczny, stonowany i "mydelniczkowaty". Kia EV6 GT to zupełne przeciwieństwo. Auto w żadnym detalu nie jest nudne, a w niektórych miejscach nawet mocno przekombinowane. Gdzie się nie spojrzy, tam jest jakieś przetłoczenie, wzór, wystający element. Odmiana GT i tak jest mocno ugrzeczniona pod względem faktur i wzorów na karoserii, ale mimo to nie można powiedzieć, że jest grzeczna. Przede wszystkim widać, tutaj seledynowe elementy. Na zewnątrz reprezentują je zaciski, które są znakiem rozpoznawczym tej odmiany.

Tesla Model 3 i Kia EV6 GT
Tesla Model 3 vs Kia EV6 GT © WP | Mateusz Żuchowicz

We wnętrzu również jest podobnie. Tesla wita spokojem i minimalizmem niczym dostojny ustatkowany biznesmen z teczką w ręce i zawsze wyprasowaną koszulą, a kia? EV6 GT to nastolatek w spodniach z krokiem w kolanach i czapką z daszkiem odwróconym do tyłu. Nie mam tutaj na myśli tego, że jest niedojrzała. Ona po prostu chce zwrócić na siebie uwagę. I jeśli chodzi o mnie, to jej się udaje, bo mnie bardziej podoba się to wnętrze. No dobra poza tą kierownicą z wartburga. Za to fotele ma doskonałe i super ładne.

Tesla Model 3 vs Kia EV6 GT
Tesla Model 3 vs Kia EV6 GT © WP | Mateusz Żuchowicz

Całe te wymiary, stylistyka nie mają większego znaczenia, bo jedno jest pewne. Mamy tutaj dwa potężne elektryki, które pomimo różnic w wyglądzie, mają jedną wspólną cechę. Są piekielnie szybkie! Pytanie jednak, który z nich jest szybszy? Można gdybać i snuć domysły lub to sprawdzić! Zapraszam na test.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie