Kia EV6 GT vs Tesla 3 – jeden z trudniejszych wyborów

Kia EV6 GT i Tesla Model 3 to bez dwóch zdań samochody, które pochodzą z różnych stylistycznie światów. To jak postawienie koło siebie tybetańskiego mnicha i punkrockowca. No raczej się nie dogadają, jeśli chodzi o filozofię życia i mam wrażenie, że dokładnie tak samo będzie z właścicielami tych samochodów. Rodzi się jednak ważne pytanie. Który z nich jest lepszy?

Mateusz Żuchowicz
1

Tesla Model 3 to samochód, który raczej nie przyciąga wzroku. Jest bardzo grzeczny, stonowany i "mydelniczkowaty". Kia EV6 GT to zupełne przeciwieństwo. Auto w żadnym detalu nie jest nudne, a w niektórych miejscach nawet mocno przekombinowane. Gdzie się nie spojrzy, tam jest jakieś przetłoczenie, wzór, wystający element. Odmiana GT i tak jest mocno ugrzeczniona pod względem faktur i wzorów na karoserii, ale mimo to nie można powiedzieć, że jest grzeczna. Przede wszystkim widać, tutaj seledynowe elementy. Na zewnątrz reprezentują je zaciski, które są znakiem rozpoznawczym tej odmiany.

Tesla Model 3 i Kia EV6 GT
Tesla Model 3 vs Kia EV6 GT © WP | Mateusz Żuchowicz

We wnętrzu również jest podobnie. Tesla wita spokojem i minimalizmem niczym dostojny ustatkowany biznesmen z teczką w ręce i zawsze wyprasowaną koszulą, a kia? EV6 GT to nastolatek w spodniach z krokiem w kolanach i czapką z daszkiem odwróconym do tyłu. Nie mam tutaj na myśli tego, że jest niedojrzała. Ona po prostu chce zwrócić na siebie uwagę. I jeśli chodzi o mnie, to jej się udaje, bo mnie bardziej podoba się to wnętrze. No dobra poza tą kierownicą z wartburga. Za to fotele ma doskonałe i super ładne.

Tesla Model 3 vs Kia EV6 GT
Tesla Model 3 vs Kia EV6 GT © WP | Mateusz Żuchowicz

Całe te wymiary, stylistyka nie mają większego znaczenia, bo jedno jest pewne. Mamy tutaj dwa potężne elektryki, które pomimo różnic w wyglądzie, mają jedną wspólną cechę. Są piekielnie szybkie! Pytanie jednak, który z nich jest szybszy? Można gdybać i snuć domysły lub to sprawdzić! Zapraszam na test.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców