Kia EV6 GT vs Tesla 3 – jeden z trudniejszych wyborów

Kia EV6 GT i Tesla Model 3 to bez dwóch zdań samochody, które pochodzą z różnych stylistycznie światów. To jak postawienie koło siebie tybetańskiego mnicha i punkrockowca. No raczej się nie dogadają, jeśli chodzi o filozofię życia i mam wrażenie, że dokładnie tak samo będzie z właścicielami tych samochodów. Rodzi się jednak ważne pytanie. Który z nich jest lepszy?

Mateusz Żuchowicz

Tesla Model 3 to samochód, który raczej nie przyciąga wzroku. Jest bardzo grzeczny, stonowany i "mydelniczkowaty". Kia EV6 GT to zupełne przeciwieństwo. Auto w żadnym detalu nie jest nudne, a w niektórych miejscach nawet mocno przekombinowane. Gdzie się nie spojrzy, tam jest jakieś przetłoczenie, wzór, wystający element. Odmiana GT i tak jest mocno ugrzeczniona pod względem faktur i wzorów na karoserii, ale mimo to nie można powiedzieć, że jest grzeczna. Przede wszystkim widać, tutaj seledynowe elementy. Na zewnątrz reprezentują je zaciski, które są znakiem rozpoznawczym tej odmiany.

Tesla Model 3 i Kia EV6 GT
Tesla Model 3 vs Kia EV6 GT © WP | Mateusz Żuchowicz

We wnętrzu również jest podobnie. Tesla wita spokojem i minimalizmem niczym dostojny ustatkowany biznesmen z teczką w ręce i zawsze wyprasowaną koszulą, a kia? EV6 GT to nastolatek w spodniach z krokiem w kolanach i czapką z daszkiem odwróconym do tyłu. Nie mam tutaj na myśli tego, że jest niedojrzała. Ona po prostu chce zwrócić na siebie uwagę. I jeśli chodzi o mnie, to jej się udaje, bo mnie bardziej podoba się to wnętrze. No dobra poza tą kierownicą z wartburga. Za to fotele ma doskonałe i super ładne.

Tesla Model 3 vs Kia EV6 GT
Tesla Model 3 vs Kia EV6 GT © WP | Mateusz Żuchowicz

Całe te wymiary, stylistyka nie mają większego znaczenia, bo jedno jest pewne. Mamy tutaj dwa potężne elektryki, które pomimo różnic w wyglądzie, mają jedną wspólną cechę. Są piekielnie szybkie! Pytanie jednak, który z nich jest szybszy? Można gdybać i snuć domysły lub to sprawdzić! Zapraszam na test.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku