Kia EV6 wjeżdża do Polski. Cena? GT to najtańsze 500+, o ile patrzysz na moc

W topowej wersji ma ponad 500 KM mocy i przyspiesza do setki w 3,5 s. Ładuje się do 80 proc. w mniej niż 18 minut, a nawet bazowy wariant ma 400 km zasięgu. Spektakularna Kia EV6 już doczekała się polskich cen. Nie ma co ukrywać: jest atrakcyjnie.

Kia EV6 to najtańsze 500+ na rynkuKia EV6 to najtańsze 500+ na rynku
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Kia
Michał Zieliński

Kia wprowadza na rynek pierwszy model, który jest dostępny wyłącznie jako auto na prąd. Poznajcie EV6, czyli crossovera zbudowanego na przeznaczonej dla elektryków płycie E-GMP. Koreańczycy nie ukrywają, że tym autem chcę sporo namieszać.

Kia EV6
Kia EV6 © Fot. Materiały prasowe/Kia

Już same rozmiary robią wrażenie. Auto ma 4,68 m długości, ale rozstaw osi wynosi tu aż 2,9 m, co powinno przełożyć się na przestronne wnętrze. Pojemność bagażnika z tyłu to 490 l, a tego z przodu – 52 lub 20 l, w zależności od wersji napędowej. EV6 może też być wyposażone w hak, a masa przyczepy hamowanej może wynosić nawet 1600 kg.

Każda wersja Kii EV6 została dostosowana do pracy z architekturą 800V, co przekłada się na szybkość ładowania. Na stacjach o mocy 350 kW uzupełnienie akumulatora od 10 do 80 proc. ma zająć mniej niż 18 minut. Oznacza to 100 km zasięgu w 4,5 minuty, o ile oczywiście znajdziemy odpowiednią stację.

18 minut i można jechać dalej
18 minut i można jechać dalej © Fot. Materiały prasowe/Kia

Warto też zaznaczyć, że Kia zadbała o koszty ładowania. Za 58 zł miesięcznie klienci będą mogli obniżyć stawką na stacjach Ionity z 3,5 zł/1 kWh do 1,35 zł/1 kWh. Co więcej, wszyscy ci, którzy wybiorą EV6 w przedsprzedaży, dostaną roczny dostęp do usługi gratis.

Kia EV6 — ceny minimalne wersji napędowych:

  • 58 kWh, RWD od 179 900 zł
  • 77,4 kWh, RWD od 199 900 zł
  • 77,4 kWh, AWD od 216 900 zł
  • GT: 77,4 kWh, AWD od 281 900 zł (dostawy w IV kwartale 2022)
 Kia EV6Kia EV6 GT
Moc170 KM228 KM325 KM585 KM
NapędRWDRWDAWDAWD
Pojemność akumulatora netto58 kWh77,4 kWh77,4 kWh77,4 kWh
Sprint 0-100 km/h8,5 s7,5 s5,4 s3,5 s
Prędkość maksymalna185 km/h185 km/h185 km/h260 km/h
Deklarowany zasięg400 km> 510 km460-490 km400 km

Kia EV6 — wersje wyposażenia:

Każdy wariant napędowy EV6 (za wyjątkiem GT) dostępny jest w trzech wersjach wyposażeniowych: EV6, EV6 Plus oraz EV6 GT-Line.

Wnętrze Kii EV6
Wnętrze Kii EV6 © Fot. Materiały prasowe/Kia
  • Kia EV6 (od 179 900 zł) – w skład wyposażenia standardowego wchodzą m.in.: czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania, pełne oświetlenie LED, kierownica obszyta wegańską skórą, klimatyzacja automatyczna, 19-calowe felgi aluminiowe, asystent jazdy po autostradzie, pakiet systemów wspomagających kierowcę, system multimedialny z wyświetlaczami 12,3\ oraz obsługą Android Auto i Apple CarPlay, 7-letni plan usług cyfrowych.
  • Kia EV6 Plus (od 193 900 zł) – to co w EV6 oraz m.in.: pakiet stylistyczny, podgrzewana kierownica i fotele przednie, tapicerka ze skróty wegańskiej, fotele przednie z funkcją \lounge\
  • możliwość ładowania urządzeń zewnętrznych i innych pojazdów (rozwiązanie V2X), asystent z automatyczną zmianą pasa ruchu na autostradzie, 20-calowe felgi aluminiowe (dla wariantu z większym akumulatorem).
  • Kia EV6 GT-line (od 217 900 zł) – to co w EV6 Plus oraz m.in.: inteligentne reflektory adaptacyjne, sportowy pakiet stylistyczny, podgrzewana tylna kanapa i wentylowane fotele przednie, wyświetlacz head-up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości, tapicerka zamszowa, zestaw audio firmy Meridian, elektryczna klapa bagażnika.
  • Kia EV6 GT (od 281 900 zł) – topową wersję modelu wyróżnią m.in.: sportowe fotele kubełkowe, zamszowa tapicerka z neonowo-zielonymi przeszyciami, tarcze hamulcowe w rozmiarze 20\ (przód) i 19\ (tył), elektronicznie sterowane zawieszenie, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, 21-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin Pilot Sport 4S.

Kia EV6 - sytuacja rynkowa

Kia EV6
Kia EV6 © Fot. Materiały prasowe/Kia

Choć Kia już ogłosiła ceny EV6, produkcja auta wystartuje w lipcu 2021 roku. Pierwsi klienci powinni odebrać swoje samochody w IV kwartale 2021 roku. Czy warto już teraz ustawiać się w kolejce? Wszystko wskazuje na to, że tak, choć konkurencja jest spora.

Oczywistym rywalem EV6 jest Ford Mustang Mach-E. Amerykański crossover oferuje nawet do 610 km zasięgu, ale jest droższy (ceny startują z poziomu 216 tys. zł). Więcej trzeba też zapłacić za bliźniaka ze stajni Hyundaia (model Ioniq 5, ceny od 189 900 zł) czy Teslę Model 3 (od 199 900 zł, choć tutaj dostajemy większy zasięg, lepsze osiągi i dostęp do superchargerów). Tańszy jest za to Volkswagen ID.4.

Osobno należy wymienić EV6 GT. Kia wyrwała Alfie Romeo tytuł "najtańszego 500+", a z mocą 585 KM i ceną 281 900 zł nie ma sobie równych, jeżeli patrzymy przez pryzmat mocy. Obecnie najbliższym konkurentem jest tańsza (i szybsza) Tesla Model 3 Performance, choć EV6 będzie bezpośrednim rywalem Tesli Model Y Performance i Forda Mustanga Mach-E GT. Na te auta jednak jeszcze musimy poczekać, podobnie jak zresztą na EV6 GT.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem