Kia EV6 wjeżdża do Polski. Cena? GT to najtańsze 500+, o ile patrzysz na moc
W topowej wersji ma ponad 500 KM mocy i przyspiesza do setki w 3,5 s. Ładuje się do 80 proc. w mniej niż 18 minut, a nawet bazowy wariant ma 400 km zasięgu. Spektakularna Kia EV6 już doczekała się polskich cen. Nie ma co ukrywać: jest atrakcyjnie.
04.05.2021 | aktual.: 10.03.2023 15:50
Kia wprowadza na rynek pierwszy model, który jest dostępny wyłącznie jako auto na prąd. Poznajcie EV6, czyli crossovera zbudowanego na przeznaczonej dla elektryków płycie E-GMP. Koreańczycy nie ukrywają, że tym autem chcę sporo namieszać.
Już same rozmiary robią wrażenie. Auto ma 4,68 m długości, ale rozstaw osi wynosi tu aż 2,9 m, co powinno przełożyć się na przestronne wnętrze. Pojemność bagażnika z tyłu to 490 l, a tego z przodu – 52 lub 20 l, w zależności od wersji napędowej. EV6 może też być wyposażone w hak, a masa przyczepy hamowanej może wynosić nawet 1600 kg.
Każda wersja Kii EV6 została dostosowana do pracy z architekturą 800V, co przekłada się na szybkość ładowania. Na stacjach o mocy 350 kW uzupełnienie akumulatora od 10 do 80 proc. ma zająć mniej niż 18 minut. Oznacza to 100 km zasięgu w 4,5 minuty, o ile oczywiście znajdziemy odpowiednią stację.
Warto też zaznaczyć, że Kia zadbała o koszty ładowania. Za 58 zł miesięcznie klienci będą mogli obniżyć stawką na stacjach Ionity z 3,5 zł/1 kWh do 1,35 zł/1 kWh. Co więcej, wszyscy ci, którzy wybiorą EV6 w przedsprzedaży, dostaną roczny dostęp do usługi gratis.
Kia EV6 — ceny minimalne wersji napędowych:
- 58 kWh, RWD od 179 900 zł
- 77,4 kWh, RWD od 199 900 zł
- 77,4 kWh, AWD od 216 900 zł
- GT: 77,4 kWh, AWD od 281 900 zł (dostawy w IV kwartale 2022)
Kia EV6 | Kia EV6 GT | |||
---|---|---|---|---|
Moc | 170 KM | 228 KM | 325 KM | 585 KM |
Napęd | RWD | RWD | AWD | AWD |
Pojemność akumulatora netto | 58 kWh | 77,4 kWh | 77,4 kWh | 77,4 kWh |
Sprint 0-100 km/h | 8,5 s | 7,5 s | 5,4 s | 3,5 s |
Prędkość maksymalna | 185 km/h | 185 km/h | 185 km/h | 260 km/h |
Deklarowany zasięg | 400 km | > 510 km | 460-490 km | 400 km |
Kia EV6 — wersje wyposażenia:
Każdy wariant napędowy EV6 (za wyjątkiem GT) dostępny jest w trzech wersjach wyposażeniowych: EV6, EV6 Plus oraz EV6 GT-Line.
- Kia EV6 (od 179 900 zł) – w skład wyposażenia standardowego wchodzą m.in.: czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania, pełne oświetlenie LED, kierownica obszyta wegańską skórą, klimatyzacja automatyczna, 19-calowe felgi aluminiowe, asystent jazdy po autostradzie, pakiet systemów wspomagających kierowcę, system multimedialny z wyświetlaczami 12,3\ oraz obsługą Android Auto i Apple CarPlay, 7-letni plan usług cyfrowych.
- Kia EV6 Plus (od 193 900 zł) – to co w EV6 oraz m.in.: pakiet stylistyczny, podgrzewana kierownica i fotele przednie, tapicerka ze skróty wegańskiej, fotele przednie z funkcją \lounge\
- możliwość ładowania urządzeń zewnętrznych i innych pojazdów (rozwiązanie V2X), asystent z automatyczną zmianą pasa ruchu na autostradzie, 20-calowe felgi aluminiowe (dla wariantu z większym akumulatorem).
- Kia EV6 GT-line (od 217 900 zł) – to co w EV6 Plus oraz m.in.: inteligentne reflektory adaptacyjne, sportowy pakiet stylistyczny, podgrzewana tylna kanapa i wentylowane fotele przednie, wyświetlacz head-up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości, tapicerka zamszowa, zestaw audio firmy Meridian, elektryczna klapa bagażnika.
- Kia EV6 GT (od 281 900 zł) – topową wersję modelu wyróżnią m.in.: sportowe fotele kubełkowe, zamszowa tapicerka z neonowo-zielonymi przeszyciami, tarcze hamulcowe w rozmiarze 20\ (przód) i 19\ (tył), elektronicznie sterowane zawieszenie, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, 21-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin Pilot Sport 4S.
Kia EV6 - sytuacja rynkowa
Choć Kia już ogłosiła ceny EV6, produkcja auta wystartuje w lipcu 2021 roku. Pierwsi klienci powinni odebrać swoje samochody w IV kwartale 2021 roku. Czy warto już teraz ustawiać się w kolejce? Wszystko wskazuje na to, że tak, choć konkurencja jest spora.
Oczywistym rywalem EV6 jest Ford Mustang Mach-E. Amerykański crossover oferuje nawet do 610 km zasięgu, ale jest droższy (ceny startują z poziomu 216 tys. zł). Więcej trzeba też zapłacić za bliźniaka ze stajni Hyundaia (model Ioniq 5, ceny od 189 900 zł) czy Teslę Model 3 (od 199 900 zł, choć tutaj dostajemy większy zasięg, lepsze osiągi i dostęp do superchargerów). Tańszy jest za to Volkswagen ID.4.
Osobno należy wymienić EV6 GT. Kia wyrwała Alfie Romeo tytuł "najtańszego 500+", a z mocą 585 KM i ceną 281 900 zł nie ma sobie równych, jeżeli patrzymy przez pryzmat mocy. Obecnie najbliższym konkurentem jest tańsza (i szybsza) Tesla Model 3 Performance, choć EV6 będzie bezpośrednim rywalem Tesli Model Y Performance i Forda Mustanga Mach-E GT. Na te auta jednak jeszcze musimy poczekać, podobnie jak zresztą na EV6 GT.