WAŻNE
TERAZ

Mejza jechał 200 km/h. Został zatrzymany

Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"

Szef europejskiego oddziału marki Kia, Marc Hedrich stanowczo opowiada się za utrzymaniem zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Wyjaśnia dlaczego.

Szef Kia Europe, Marc HedrichSzef Kia Europe, Marc Hedrich
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Kia Europe sprzeciwia się jakimkolwiek zmianom w planach Unii Europejskiej dotyczących zakazu sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi po 2035 roku. Marc Hedrich, CEO Kia Europe, podkreśla, że firma zainwestowała znaczne środki w rozwój pojazdów elektrycznych, aby sprostać temu terminowi.

"Mamy lawinę samochodów elektrycznych. Gdybyśmy nagle przestali wprowadzać je na rynek, kosztowałoby to nas fortunę." - mówi Hedrich cytowany przez "Automotive News Europe".

Niedawno Kia przeznaczyła 108 mln euro na produkcję modeli EV4 i EV2 w fabryce w Żylinie na Słowacji. Zakład został dostosowany do montażu baterii, co jest kluczowe dla produkcji pojazdów elektrycznych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kia EV9 - niby z tygrysem mu do twarzy

Poza tym marka wciąż rozbudowuje portfolio modeli zasilanych prądem, stopniowo zmniejszając udział aut spalinowych. Hedrich zaznaczył, że strategia firmy jest przede wszystkim wynikiem unijnych planów dotyczących zakazu sprzedaży nowych aut spalinowych po 2035 roku.

Kia jest pewna swego i podąża za celem, podczas gdy niektóre marki, jak np. Mercedes-Benz zaczynają kwestionować unijne plany, wskazując na trudności europejskich producentów związane z konkurencją z Chin i USA. Hedrich przypomina, że szef Mercedesa, który dziś jest sceptyczny, wcześniej deklarował przejście na sprzedaż wyłącznie pojazdów elektrycznych w Europie do 2030 roku.

W pierwszych siedmiu miesiącach 2025 roku sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie wzrosła o 26 proc. do 1,38 mln sztuk. Spora część tego tortu przypadła w udziale Kii, która odnotowała znaczący wzrost dzięki modelowi EV3. Stał się on jednym z najpopularniejszych elektryków na rynku.

Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc