Kia pokazała pierwsze zdjęcia EV6. Nowy design bez tygrysiego nosa, ale z tyłem od astona martina

Kia pokazała pierwsze zdjęcia EV6. Nowy design bez tygrysiego nosa, ale z tyłem od astona martina15.03.2021 08:51
Kia EV6
Kia EV6
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe Kia

Po tym jak Hyundai zaprezentował swojego elektryka Ioniqa 5 na nowej platformie E-GMP, teraz przyszedł czas na jego odpowiednika od Kii. Koreańczycy pokazali już światu, jak będzie wyglądał EV6, choć na więcej szczegółów będziemy musieli poczekać do oficjalnej premiery. A ta odbędzie się jeszcze w marcu.

W porównaniu do Ioiniqa 5, EV6 nieco bardziej swoimi liniami przypomina crossovera, choć na pierwszy rzut oka przypomina zwykłego hatchbacka. W stworzeniu odpowiedniego wrażenia pomagają nieco masywniej zarysowane nadkola, szczególnie w tylnej części. Kia EV6 przy okazji prezentuje nowy język stylistyczny Opposites United, który w przyszłości ma zagościć także w pozostałych modelach.

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to brak charakterystycznego pasa przedniego "Tiger Nose". A przynajmniej w dotychczas znanej formie. Koreańczycy postanowili nadać mu nowy, "cyfrowy wymiar", który będzie znakiem rozpoznawczym pozostałych modeli z rodziny EV.

Aerodynamika była jednym z głównych wyznaczników projektowania nadwozia, dlatego m.in. klamki są chowane w drzwiach, a całkowicie płaska podłoga usprawnia przepływ powietrza pod autem. Związana z tym jest także tylna linia dachu, nieco nawiązująca do coupe oraz kaczy kuper przypominający Astona Martina DBX. W brytyjskim wydaniu wygląda on jednak znacznie lepiej. Dopełnieniem nowoczesnych linii ma być przechodzący przez całą szerokość auta pas świetlny.

Tył bardzo przypomina astona martina dbx
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe Kia
Tył bardzo przypomina astona martina dbx

Wnętrze może rozczarować miłośników dotychczas konserwatywnego stylu Kii – zagościł tu duży tablet kryjący w sobie dwa wyświetlacze. Zupełnie jak w mercedesach. Koreańczycy mówią też wprost, że do minimum ograniczyli liczbę przycisków, by zyskać większą harmonię i "kojące wrażenia z jazdy".

Podobnie jak w Ioniqu 5, wnętrze ma być całkowicie podporządkowane wygodzie pasażerów, dzięki nowej platformie E-GMP. Jak przystało na ekologiczną modę, do wykończenia wnętrz użyto materiałów pochodzących z recyklingu.

To kolejny przykład, że 2-ramienne kierownice wracają do łask
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe Kia
To kolejny przykład, że 2-ramienne kierownice wracają do łask

Kia EV6 prawdopodobnie otrzyma te same zestawy napędowe co Hyundai Ioniq 5 – do wyboru może być więc napęd na tylne lub wszystkie koła, moc od 170 do 306 KM i nawet 480 km zasięgu. Dokładne szczegóły poznamy podczas oficjalnej premiery EV6, która ma się odbyć jeszcze w marcu.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)