Kia pokazała pierwsze zdjęcia EV6. Nowy design bez tygrysiego nosa, ale z tyłem od astona martina
Po tym jak Hyundai zaprezentował swojego elektryka Ioniqa 5 na nowej platformie E-GMP, teraz przyszedł czas na jego odpowiednika od Kii. Koreańczycy pokazali już światu, jak będzie wyglądał EV6, choć na więcej szczegółów będziemy musieli poczekać do oficjalnej premiery. A ta odbędzie się jeszcze w marcu.
15.03.2021 | aktual.: 13.03.2023 10:01
W porównaniu do Ioiniqa 5, EV6 nieco bardziej swoimi liniami przypomina crossovera, choć na pierwszy rzut oka przypomina zwykłego hatchbacka. W stworzeniu odpowiedniego wrażenia pomagają nieco masywniej zarysowane nadkola, szczególnie w tylnej części. Kia EV6 przy okazji prezentuje nowy język stylistyczny Opposites United, który w przyszłości ma zagościć także w pozostałych modelach.
Zobacz także
Pierwsze, co rzuca się w oczy, to brak charakterystycznego pasa przedniego "Tiger Nose". A przynajmniej w dotychczas znanej formie. Koreańczycy postanowili nadać mu nowy, "cyfrowy wymiar", który będzie znakiem rozpoznawczym pozostałych modeli z rodziny EV.
Aerodynamika była jednym z głównych wyznaczników projektowania nadwozia, dlatego m.in. klamki są chowane w drzwiach, a całkowicie płaska podłoga usprawnia przepływ powietrza pod autem. Związana z tym jest także tylna linia dachu, nieco nawiązująca do coupe oraz kaczy kuper przypominający Astona Martina DBX. W brytyjskim wydaniu wygląda on jednak znacznie lepiej. Dopełnieniem nowoczesnych linii ma być przechodzący przez całą szerokość auta pas świetlny.
Wnętrze może rozczarować miłośników dotychczas konserwatywnego stylu Kii – zagościł tu duży tablet kryjący w sobie dwa wyświetlacze. Zupełnie jak w mercedesach. Koreańczycy mówią też wprost, że do minimum ograniczyli liczbę przycisków, by zyskać większą harmonię i "kojące wrażenia z jazdy".
Podobnie jak w Ioniqu 5, wnętrze ma być całkowicie podporządkowane wygodzie pasażerów, dzięki nowej platformie E-GMP. Jak przystało na ekologiczną modę, do wykończenia wnętrz użyto materiałów pochodzących z recyklingu.
Kia EV6 prawdopodobnie otrzyma te same zestawy napędowe co Hyundai Ioniq 5 – do wyboru może być więc napęd na tylne lub wszystkie koła, moc od 170 do 306 KM i nawet 480 km zasięgu. Dokładne szczegóły poznamy podczas oficjalnej premiery EV6, która ma się odbyć jeszcze w marcu.