Škoda ma w planach małe auto elektryczne. Zastąpi Citigo-E iV 

Škoda, jak przystało na markę koncernu Volkswagena, chętnie korzysta z dorobku niemieckiego brata. Także w kwestii elektromobilności, która obecnie jest w Wolfsburgu traktowana priorytetowo. W przyszłości doczekamy się nowej, mniejszej platformy dla aut elektrycznych. Powstanie na niej też miejski model Škody.

Citigo-E iV w przyszłości doczeka się następcy.Citigo-E iV w przyszłości doczeka się następcy.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Potwierdził to nie kto inny, jak sam szef marki Thomas Schäfer, który w wywiadzie dla brytyjskiego magazynu "Autoexpress" przyznał, że Volkswagen pracuje nad platformą MEB-entry będącą mniejszym odpowiednikiem rozwiązań wykorzystywanych już w elektrycznych pojazdach koncernu, choćby VW ID.3.

Pierwszym pojazdem opartym na MEB-entry będzie najprawdopodobniej VW ID.1 - mały samochód miejski zasilany prądem, nowocześniejszy odpowiednik e-Up!-a i być może jeden z najtańszych przedstawicieli tego gatunku w Europie. Škoda doczeka się własnego odpowiednika ID.1., tak jak to było dotychczas z Up-em i Citigo.

Co ciekawe Schäfer nie wyklucza też małego crossovera ID.2. i jego czeskiego odpowiednika, choć póki co nic nie jest jeszcze pewne. Volkswagen na razie skupia się bowiem na rozwoju gotowej platformy MEB i coraz większych modelach w elektrycznej gamie.

Škoda z kolei niedawno pokazała crossovera Enyaq, na którego cennik czekamy już od kilku miesięcy. Skupienie się na tych segmentach rynku nie jest dziełem przypadku. Początkowo koncern celuje bowiem w najlepiej rokujące i najbardziej dochodowe rodzaje aut. Małe elektryki nie należą do tego grona, a przy tym bywają wyzwaniem dla konstruktorów. Akumulatory zajmują bowiem miejsce i sporo ważą, a zarówno przestrzeń, jak i niska masa to cechy pożądane w małych autach.

Schäfer przyznaje, że nowa, miejska škoda raczej nie zadebiutuje przed 2025 rokiem, ale wiadomo, że prędzej czy później doczekamy się takiej propozycji.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach