Kolejny oryginalny patent Forda. Tym razem baterie chcą wsadzić do przyczepy

Ford złożył patent, który przewiduje przyczepę ze zintegrowanym akumulatorem i silnikami elektrycznymi, pozwalającą łatwo ustawić ją chociażby na kempingu, żeby podładować auto lub inne urządzenia.

Logos at a Ford Motor Co. dealership in Basildon, UK, on Tuesday, Feb. 14, 2023. Ford Motor Co. will dismiss some 11% of its workforce in Europe in the latest sign of industrial disruption caused by the automotive sectors shift to electric vehicles. Photographer: Chris Ratcliffe/Bloomberg via Getty ImagesChoć pomysł jest ciekawy, to jego realizacja jest wielką niewiadomą
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg

Zgodnie z dokumentem, który został opublikowany przez Urząd Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO), przyczepa do ładowania zawiera tradycyjne nadwozie, koła i opony, a także akumulatory do przechowywania energii elektrycznej, porty do ładowania wewnętrznego pakietu i dostarczania energii urządzeniom zewnętrznym, silniki elektryczne i sterownik.

Pomysł zakłada przyczepę ze zintegrowanym akumulatorem i silnikami elektrycznymi
Pomysł zakłada przyczepę ze zintegrowanym akumulatorem i silnikami elektrycznymi © Ford

Rozwiązanie jest podobne do zastosowanego w elektrycznym samochodzie kempingowym Lightship L1. W tym wypadku wbudowane akumulatory i silniki elektryczne zasilają przyczepę, gdy jest ona holowana przez pojazd elektryczny, minimalizując utratę zasięgu, podczas gdy patent Forda przedstawia bardziej użyteczną koncepcję, w której silniki elektryczne są używane w przyczepie, gdy pojazd holujący jest zaparkowany.

Niedawno Ford złożył również patent na montowaną na dachu skrzynkę akumulatorową, która teoretycznie mogłaby zapewniać zasilanie awaryjne pojazdowi elektrycznemu podczas jazdy w odległych lokalizacjach, w których dostęp do infrastruktury ładowania jest ograniczony.

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"