Lotus Type 132 to elektryczny SUV, który zmieni markę na zawsze. Znamy datę debiutu

Jeśli ceniliście Lotusa za tworzenie małych, lekkich i sportowych aut, te informacje wam się nie spodobają. Brytyjska marka szykuje się bowiem do debiutu nowego modelu, który będzie nie tylko elektrykiem, ale też SUV-em.

Lotus Type 132 (2022)Lotus Type 132 (2022)
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Lotus
Filip Buliński

O ile napęd elektryczny już zapukał do bram Lotusa, tak nadwozie SUV-a pojawi się tu po raz pierwszy. Obie cechy zestawione razem będą tworzyły model, którego oficjalnej nazwy jeszcze nie znamy. Ale poznamy ją już 29 marca 2022 r.. Na ten dzień zaplanowana została premiera nowego auta o oznaczeniu wewnętrznym Type 132.

Welcome Lotus Type 132

Lotus, oprócz zdradzenia daty premiery auta, opublikował także krótki film promocyjny, na którym możemy dostrzec kilka detali auta, w tym m.in. jednostkę napędową, felgę, część wnętrza czy listwę LED-ową, ciągnącą się przez całą klapę bagażnika. Co ciekawe i warte wspomnienia, reżyserem oraz montażystą klipu promocyjnego był Polak — Paweł Jermak.

Elektryczny SUV, który będzie przedstawicielem segmentu E, ma być pierwszym autem w ramach strategii Vision80. W przyszłym roku do Type 132 ma dołączyć Type 133, czyli 4-drzwiowe coupe, a w 2025 r. — nieco mniejszy SUV Type 134. Na horyzoncie jest także stricte sportowy, oczywiście również elektryczny, model Type 135.

Za wspomnianą strategię odpowiada Geely, który od pięciu lat kontroluje Lotusa i chce wyprowadzić go do poziomu nieco większego, niż dotychczas, gracza. Type 132 ma być jednym z modeli, które będą powstawać w nowym centrum rozwojowo-produkcyjnym w Wuhan. Nie pozostaje nam zatem nic innego, jak czekać na więcej detali.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/4] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki