WAŻNE
TERAZ

Kaczyński umywa ręce w sprawie Mejzy, zdecyduje klub PiS. Znamy kulisy

Lucid nie musi bać się o przyszłość - Arabowie zamówili 100 tys. sztuk

Amerykański producent samochodów elektrycznych Lucid podpisał porozumienie z rządem Arabii Saudyjskiej, które zapewni właściwy start nowej marki i spokój o zyski w najbliższych latach.

Lucid AirLucid Air
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Lucid
Aleksander Ruciński

Publiczny Fundusz Inwestycyjny Arabii Saudyjskiej jest największym udziałowcem amerykańskiej marki Lucid. Teraz stanie się również największym klientem. Na mocy podpisanego właśnie porozumienia amerykański producent zobowiązał się do dostarczenia nawet 100 tys. aut arabskim władzom.

Dostawy zaplanowano na najbliższe 10 lat. Cały proces przebiegać będzie dwuetapowo. Pierwsza transza zakłada zakup 50 tys. pojazdów z możliwością późniejszego podwojenia tej liczby. Z pewnością jest to decyzja, która pozwoli nabrać wiatru w żagle tej dopiero rozwijającej się firmy.

Pokazany przez nią niedawno model Air produkowany jest w amerykańskiej Arizonie. Już dziś jednak mówi się o możliwym rozszerzeniu działalności również o Półwysep Arabski. Taka decyzja mogłaby znacząco ułatwić i przyspieszyć realizację dostaw dla największego klienta.

Początkowo Arabia Saudyjska zamierza odbierać około 2 tys. pojazdów rocznie. W 2025 roku wynik ten ma wzrosnąć do około 7 tys. Pierwsze samochody zamówione przez tamtejsze władze zostaną dostarczone już w 2023 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy