Lucid nie musi bać się o przyszłość - Arabowie zamówili 100 tys. sztuk

Amerykański producent samochodów elektrycznych Lucid podpisał porozumienie z rządem Arabii Saudyjskiej, które zapewni właściwy start nowej marki i spokój o zyski w najbliższych latach.

Lucid AirLucid Air
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Lucid
Aleksander Ruciński

Publiczny Fundusz Inwestycyjny Arabii Saudyjskiej jest największym udziałowcem amerykańskiej marki Lucid. Teraz stanie się również największym klientem. Na mocy podpisanego właśnie porozumienia amerykański producent zobowiązał się do dostarczenia nawet 100 tys. aut arabskim władzom.

Dostawy zaplanowano na najbliższe 10 lat. Cały proces przebiegać będzie dwuetapowo. Pierwsza transza zakłada zakup 50 tys. pojazdów z możliwością późniejszego podwojenia tej liczby. Z pewnością jest to decyzja, która pozwoli nabrać wiatru w żagle tej dopiero rozwijającej się firmy.

Pokazany przez nią niedawno model Air produkowany jest w amerykańskiej Arizonie. Już dziś jednak mówi się o możliwym rozszerzeniu działalności również o Półwysep Arabski. Taka decyzja mogłaby znacząco ułatwić i przyspieszyć realizację dostaw dla największego klienta.

Początkowo Arabia Saudyjska zamierza odbierać około 2 tys. pojazdów rocznie. W 2025 roku wynik ten ma wzrosnąć do około 7 tys. Pierwsze samochody zamówione przez tamtejsze władze zostaną dostarczone już w 2023 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny