Lucid Air to mega-elektryk lepszy od Tesli. Pewnie zniknie z Twittera, ale właśnie trafia do Europy

Podczas gdy Elon Musk podbija kosmos i rynek serwisów społecznościowych, pod bokiem wyrasta mu poważny konkurent dla Tesli. Lucid w teorii ma wszystko, czego potrzebuje do powtórzenia sukcesu Modelu S. Teraz również w Europie.

Lucid Air (2022)Lucid Air (2022)
Źródło zdjęć: © fot. Lucid Motors
Mateusz Żuchowski

Pogromców Tesli Modelu S miało już być kilku, ale żadnemu nie udało się choćby zagrozić rynkowej pozycji elektrycznego bestsellera firmy prowadzonej przez charyzmatycznego Elona Muska. Do grona pokonanych należy również Fisker Karma, którego twórca i odwieczny rywal amerykańskiego miliardera, Henrik Fisker, zniknął z Twittera zaledwie parę godzin po tym jak się dowiedział, kto stał się nowym właścicielem tej platformy społecznościowej.

Na Twitterze zapewne teraz nie będzie też mile widziana firma Lucid Motors. Założony w 2007 roku amerykański start-up w 2016 roku ogłosił prowadzenie prac nad swoim pierwszym modelem, elektryczną limuzyną Air. Mimo że od tamtego czasu dostarczył klientom zaledwie pojedyncze egzemplarze swojego produktu, w jednej rzeczy firma ta już jest jak Tesla: potrafi dużo obiecać.

Lucid Air (2022)
Lucid Air (2022) © fot. Lucid Motors

I tak na przestrzeni lat model Air zyskał już kilka wersji napędowych. Obecnie można zamówić (choć jeszcze nie dostać) warianty o nazwach Grand Touring i Grand Touring Performance, których moc sięga nawet 1050 KM. Chętnych nie brakuje: depozyty złożyło już ponad 40 tys. klientów.

Ci muszą się jednak uzbroić w cierpliwość, bo bardzo ograniczona dostępność do półprzewodników i innych elementów składowych samochodu oznacza, że Lucid musiał obniżyć swoje i tak jeszcze ograniczone cele produkcyjne na ten rok. Po raz kolejny odłożona w czasie została również premiera drugiego modelu marki, SUV-a o nazwie Gravity.

Co w takiej sytuacji robi skuteczny start-up? Oczywiście ogłasza jeszcze więcej wspaniałych rzeczy. Tym razem padło na nową, flagową wersję napędową Super Air, której moc ma sięgać nawet ponad 1600 KM. To jest tysiąc sześćset koni mechanicznych. Nawet jeśli takie auto nie wyda z siebie żadnego dźwięku, to i tak uciszy Teslę Model S Plaid, najszybciej przyspieszającego sedana w historii motoryzacji.

Lucid Air (2022)
Lucid Air (2022) © fot. Lucid Motors

Co więcej, Lucid obiecuje, że tym razem tak absurdalne przyspieszenia nie będą zarezerwowane dla Amerykanów, bo marka ta już w czerwcu wejdzie na rynek europejski. Jak poinformowali jej przedstawiciele brytyjski magazyn Autocar, najpierw Lucid Air zacznie być dostępny w Niemczech. Po wdrożeniu się w ten rynek przyjdzie czas na Austrię, Belgię, Danię, Finlandię, Islandię, Włochy, Monako, Holandię, Hiszpanię, Szwecję, Szwajcarię, a przede wszystkim Norwegię.

Jak widać, na liście tej nie ma póki co Polski, choć nie ma też większych rynków aut elektrycznych, jak na przykład Wielkiej Brytanii (podobno producent pracuje nad wersją Air z kierownicą po prawej stronie). Jeśli jednak Lucid naprawdę uda się powtórzyć sukces Tesli, to i nad Wisłę w końcu, jej wzorem, powinni trafić. Kolejny cel: jakiś serwis społecznościowy?

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀