Mercedes-AMG One najszybszym autem drogowym. Konkurentów rozniósł w pył

Nowe Porsche 911 GT3 RS przez niespełna miesiąc dzierżyło niesamowity rekord na Nürburgring Nordschleife dla samochodów produkcyjnych. Mogło się wydawać, że czas 6:49 minuty długo zostanie na szczycie tabeli wyników. Ale na tor wyjechał Mercedes-AMG One.

Mercedes-AMG OneMercedes-AMG One
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing
Marcin Łobodziński

Co prawda auto jest z zupełnie innego świata, bo jego napęd oddaje aż 1063 KM mocy, ale na Nordschleife nie ma podziału na klasy. Maro Engel Mercedesem-AMG One przejechał Północną Pętlę w czasie 6:35.181 minuty! Jest to więc obecnie najszybszy produkcyjny samochód na tym torze, bo niedawno uzyskał homologację drogową. Jest nie tylko o 14 sekund szybszy od fabrycznego Porsche 911 GT3 RS, ale i o 3,65 sekundy szybszy od modyfikowanego, ale również dopuszczonego do ruchu drogowego Manthey-Racing Porsche 911 GT2 RS.

Onboard Mercedes-AMG ONE | Record Drive at Nürburgring Nordschleife

Zasadniczo ten hipersamochód jest odzwierciedleniem tego, co obecnie mamy w Formule 1. Mercedes zbudował go na 50-lecie AMG, ale wyszło tak, że jednak na 55-lecie, bo były problemy z uzyskaniem wyników dla normy Euro 6.

Jego hybrydowy napęd składa się z silnika benzynowego 1,6 litra V6 turbo, spokrewnionego z jednostką F1 z roku 2015 i czterech silników elektrycznych. Sam motor spalinowy ma tylko 574 KM mocy. Natomiast przednie silniki rozwijają 320 KM, a ten znajdujący się przy silniku spalinowym – 163 KM. Jest też 121-konny silnik umieszczony przy sprężarce doładowującej, ale on nie daje mocy bezpośrednio na układ napędowy, więc wspomina się o nim już raczej umownie.

– Mercedes-AMG ONE to nasz najbardziej ambitny projekt w historii. Zbudowaliśmy hipersamochód, który jako pierwszy, niemal jeden do jednego, wyprowadza hybrydową technikę Formuły 1 z toru wyścigowego na drogę – powiedział Jochen Hermann, dyrektor techniczny Mercedes-AMG GmbH i członek rady nadzorczej Mercedes-AMG High Performance Powertrains.

Drużyna AMG świętująca rekord
Drużyna AMG świętująca rekord © Materiały prasowe | Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing

Dzięki takiemu napędowi osiągi są niewiarygodne. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje raptem 2,9 sekundy, 0-200 km/h – tylko 7 sekund, a 0-300 km/h – 15,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 352 km/h.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie