Mercedes EQE wyceniony w Polsce. Jest znacznie tańszy od EQS-a

Na polski cennik Mercedesa EQE trzeba było trochę poczekać. W końcu jest, po ponad pół roku od premiery. Chętni muszą przygotować się na spore wydatki, choć i tak jest znacznie taniej niż w przypadku większego brata.

Nadal czekamy na ceny topowego AMGNadal czekamy na ceny topowego AMG
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mercedes
Aleksander Ruciński

333 600 zł - tyle trzeba wyłożyć za bazową wersję Mercedesa EQE w wersji 350+. W zamian dostaniemy nie tylko kawał nowoczesnego auta, ale i napęd elektryczny o bardzo przyzwoitych parametrach, szczególnie pod kątem zasięgu.

Producent obiecuje nawet 638 km na jednym ładowaniu, zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP, 6,4 sekundy do setki i 292 KM mocy z tylnym napędem. Chętni mogą też wybrać znacznie mocniejsze wydanie EQE 43 4MATIC sygnowane przez AMG, z napędem na 4 koła i mocą 476 KM. Setka pojawia się na liczniku po 4,2 sekundy, ale kosztem zasięgu, który tu wynosi 531 km.

Mercedes EQE - ceny minimalne wersji napędowych:

  • EQE 350+ - od 333 600 zł
  • EQE 43 4MATIC - od 468 900 zł
Mercedes EQE
Mercedes EQE © mat. prasowe / Mercedes

Wciąż czekamy na wycenę topowego wydania 53, które z mocą sięgającą 690 KM rozpędzi się od 0 do 100 km/h w nieco ponad 3 sekundy. Kwota z pewnością jednak przekroczy pól miliona złotych.

Tradycyjnie dla Mercedesa, lista opcji jest długa i kosztowna. Sam pakiet Edition 1 to wydatek w wysokości 40 836 zł. W jego skład wchodzi m.in. panoramiczny dach, wyświetlacz head up, skórzana tapicerka, 21-calowe felgi czy pakiet aerodynamiczny AMG.

Tanio nie jest, choć w porównaniu z EQS-em startującym z poziomu 453 300 zł, ceny mniejszej, elektrycznej limuzyny z gwiazdą na masce mogą wydawać się dość atrakcyjne.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀