Mercedes EQE wyceniony w Polsce. Jest znacznie tańszy od EQS-a

Na polski cennik Mercedesa EQE trzeba było trochę poczekać. W końcu jest, po ponad pół roku od premiery. Chętni muszą przygotować się na spore wydatki, choć i tak jest znacznie taniej niż w przypadku większego brata.

Nadal czekamy na ceny topowego AMGNadal czekamy na ceny topowego AMG
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mercedes
Aleksander Ruciński

333 600 zł - tyle trzeba wyłożyć za bazową wersję Mercedesa EQE w wersji 350+. W zamian dostaniemy nie tylko kawał nowoczesnego auta, ale i napęd elektryczny o bardzo przyzwoitych parametrach, szczególnie pod kątem zasięgu.

Producent obiecuje nawet 638 km na jednym ładowaniu, zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP, 6,4 sekundy do setki i 292 KM mocy z tylnym napędem. Chętni mogą też wybrać znacznie mocniejsze wydanie EQE 43 4MATIC sygnowane przez AMG, z napędem na 4 koła i mocą 476 KM. Setka pojawia się na liczniku po 4,2 sekundy, ale kosztem zasięgu, który tu wynosi 531 km.

Mercedes EQE - ceny minimalne wersji napędowych:

  • EQE 350+ - od 333 600 zł
  • EQE 43 4MATIC - od 468 900 zł
Mercedes EQE
Mercedes EQE © mat. prasowe / Mercedes

Wciąż czekamy na wycenę topowego wydania 53, które z mocą sięgającą 690 KM rozpędzi się od 0 do 100 km/h w nieco ponad 3 sekundy. Kwota z pewnością jednak przekroczy pól miliona złotych.

Tradycyjnie dla Mercedesa, lista opcji jest długa i kosztowna. Sam pakiet Edition 1 to wydatek w wysokości 40 836 zł. W jego skład wchodzi m.in. panoramiczny dach, wyświetlacz head up, skórzana tapicerka, 21-calowe felgi czy pakiet aerodynamiczny AMG.

Tanio nie jest, choć w porównaniu z EQS-em startującym z poziomu 453 300 zł, ceny mniejszej, elektrycznej limuzyny z gwiazdą na masce mogą wydawać się dość atrakcyjne.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem