Mercedes EQE to zmniejszony EQS. Też kusi nowoczesnym wnętrzem i sporym zasięgiem

Targi motoryzacyjne IAA w Monachium w końcu wystartowały, a wraz z nimi liczne premiery, które stoją głównie pod znakiem elektromobilności. Jedną z ważniejszych, a przy tym pierwszych jest Mercedes EQE - elektryczny odpowiednik Klasy E.

EQE do złudzenia przypomina większego brata.EQE do złudzenia przypomina większego brata.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowicz
Aleksander Ruciński

Patrząc na nadwozie, trudno mieć wątpliwości co do bliskiego pokrewieństwa z EQS-em. Premiera Mercedesa wygląda niemal identycznie jak brat, choć jest nieco mniejsza. Różni się też kilkoma detalami - głównie ostrzej wystylizowanym oświetleniem. Z długością 4934 mm i 3,1-metrowym rozstawem osi idealnie wpisuje się w lukę pomiędzy segmentem E i F.

EQE ma rywalizować m.in. z Teslą Model S czy przyszłym Audi A6 e-tron. Póki co jednak największym rywalem wydaje się większy EQS. Oba modele są do siebie tak bardzo podobne, że mogą trafiać w gusta tych samych klientów. Nie wierzycie? Zajrzyjcie do wnętrza.

Nowy elektryczny mercedes również może być wyposażony w kokpit Hyperscreen, gdzie zestaw ekranów ukryty jest pod taflą szkła i wygląda jak jeden, szeroki panel . Tak jak w EQS będzie to opcja, choć z uwagi na unikatowy charakter, pewnie dość często wybierana przez klientów.

Mercedes EQE (2021)
Mercedes EQE (2021) © fot. Mateusz Żuchowicz

Fani luksusu i przestrzeni nie powinni narzekać. Kabina EQE wykończona jest głównie skórą, szkłem i aluminium, a tylna kanapa zadowoli nawet najbardziej wymagających, choć komfort, przynajmniej w bazowych wersjach, będzie nieco niższy niż w EQS-ie. Standardowo dostaniemy tu bowiem amortyzatory i sprężyny. Adaptacyjny Airmatic ze skrętnymi kołami będzie opcją.

Jeśli zaś chodzi o napęd, do wyboru na razie będzie jedna konfiguracja. Tylnonapędowa z silnikiem o mocy 293 KM i akumulatorem mieszczącym 90,6 kWh energii. Mercedes obiecuje do 660 km zasięgu na jednym ładowaniu. Jak obietnice wyglądają w praktyce, przekonamy się mniej więcej w połowie 2022 roku, gdyż właśnie wtedy wystartuje produkcja EQE w niemieckim Bremen.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/28] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem