Mercedes EQS będzie miał ponad 700 km zasięgu. To nowy rekord

Produkcyjna wersja elektrycznego Mercedesa EQS będzie mogła pochwalić się rekordowym zasięgiem wynoszącym ponad 700 km na jednym ładowaniu. Informację potwierdził sam prezes firmy Ola Källenius podczas spotkania udziałowców koncernu, które było transmitowane w sieci.

Koncepcyjny EQS prezentuje się futurystycznie. Czas pokaże, czy podobnie będzie z produkcyjnym modelem.Koncepcyjny EQS prezentuje się futurystycznie. Czas pokaże, czy podobnie będzie z produkcyjnym modelem.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nie od dziś wiadomo, że Mercedes pracuje nad luksusową limuzyną z elektrycznym napędem. Takie auto zostało zapowiedziane imponującym konceptem EQS. Wszystko wskazuje, że wersja produkcyjna będzie się nazywać tak samo i - podobnie jak koncept - otrzyma wydajne baterie, przekładające się na rekordowo wysoki zasięg.

Ola Källenius, prezes zarządu Daimler AG, w swoim wystąpieniu skierowanym do udziałowców pochwalił się planami Mercedesa na przyszłość, przy okazji wspominając o długo oczekiwanym, elektrycznym EQS. Podczas prezentacji przedstawił imponujące liczby, twierdząc, że EQS zapewni ponad 700 km zasięgu na jednym ładowaniu według cyklu pomiarowego WLTP.

Będzie to możliwe dzięki nowoczesnym bateriom produkowanym przez samego Daimlera w zakładach Stuttgart-Untertürkheim. Jeśli obietnice znajdą swe odzwierciedlenie w rzeczywistości, Tesla Model S nareszcie dostanie godnego rywala.

Warto bowiem zauważyć, że póki co to właśnie amerykańska konstrukcja dzierży tytuł samochodu elektrycznego o największym zasięgu, wynoszącym 647 km - według obowiązujących za Oceanem pomiarów EPA. Europejskie wydanie Tesli może natomiast pochwalić się 610-kilometrowym zasięgiem, zgodnie z cyklem WLTP.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, europejski EQS powinien ujrzeć światło dzienne już w przyszłym roku. Wówczas okaże się, czy faktycznie jest tak wydajnym elektrykiem, jak twierdzą przedstawiciele marki.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem