Frankfurt 2019: Mercedes-Benz Vision EQS - zapowiedź elektrycznej limuzyny

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Mercedes kontynuuje swój rozwój na polu elektromobilności, przyjeżdżając do Frankfurtu z elektrycznym konceptem EQS. Stanowi on zapowiedź ekologicznej, luksusowej limuzyny, która w przyszłości stanie się alternatywą dla klasy S.

EQS wygląda naprawdę imponująco. Oby wersja produkcyjna okazała się podobna.EQS wygląda naprawdę imponująco. Oby wersja produkcyjna okazała się podobna.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Auto wygląda bardzo dobrze, łącząc charakterystyczną dla pojazdów elektrycznych nowoczesność z dynamicznymi, sportowymi liniami i odpowiednią dozą elegancji, z której przecież słynie Mercedes. Choć jest to duży samochód, pełniący rolę luksusowej limuzyny, prezentuje się zaskakująco lekko i zgrabnie.

Dwukolorowy lakier, niebieskie, świetlne wstawki oraz ogromne koła to detale, których raczej nie znajdziemy w ewentualnej wersji produkcyjnej. Podobnie jak tylnych świateł w postaci kilkuset indywidualnych diod LED. Cała reszta ma natomiast niemalże pewne szanse na realizację. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że styliści Mercedesa nie uproszczą znacząco projektu i zastosują podobną jak w koncepcie ilość przeszkleń, czy wysoko poprowadzoną linię okien.

Wnętrze robi jeszcze bardziej spektakularne wrażenie niż nadwozie. Brak środkowego słupka pozwala na wygodne zajmowanie miejsca na jednym z czterech indywidualnych foteli. Każdy z nich pokryto szlachetną pikowaną tapicerką. Przez środek kabiny biegnie natomiast pokaźny tunel pełniący zapewne funkcję schowka i podłokietnika. Prostokątna kierownica i duża ilość ekranów dopełniają nowoczesnej całości. Uwagę zwracają także ozdobne wstawki z coraz modniejszej ostatnio miedzi.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Ważniejszy od detali stylistycznych jest jednak napęd, gdyż to właśnie on ma szanse na doczekanie się wersji produkcyjnej bez większych zmian. Elektryczne silniki sparowane z wydajną baterią zamontowaną nisko w podłodze zapewniają 350 kW mocy, co daje w przeliczeniu około 475 KM. Jak przystało na elektryka, maksymalny moment obrotowy imponuje - wynosi 760 Nm. Takie parametry pozwalają osiągać setkę w zaledwie 4,5 sekundy.

Jeszcze większe wrażenie robi zasięg. Dzięki inteligentnym systemom zarządzania energią na jednym ładowaniu przejedziemy podobno nawet 700 km, a zapełnienie baterii w 80 proc. przy użyciu szybkiej ładowarki zajmie tylko 20 minut. EQS mimo dużych rozmiarów powinien być stosunkowo lekkim pojazdem, dzięki zastosowaniu do jego budowy włókna węglowego, aluminium i wytrzymałej stali.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Na razie nie wiemy, kiedy Mercedes zamierza zadebiutować z gotową wersją produkcyjną. Biorąc jednak pod uwagę plany elektryfikacji marki, wydaje się to tylko kwestią czasu. EQS będzie kolejnym pojazdem po Porscje Taycan, który rozmiarami oraz napędem zagrozi Tesli Model S. Niemieckie marki premium stopniowo odzyskują kilka przespanych lat i robią to naprawdę w wielkim stylu.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/54] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem