Mercedes zapowiada nową erę vanów. Znamy datę premiery

Elektryczne vany to specyficzny segment, przeznaczony dla dosyć wąskiego grona odbiorców. Mimo to Mercedes zapowiada prezentację platformy VAN.EA, która będzie rozpoczęciem nowej ery. Co ciekawe, według zapowiedzi Niemcy chcą na niej zbudować nie tylko duże vany.

Nowa era elektrycznych vanów MercedesaNowa era elektrycznych vanów Mercedesa
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-Benz AG – Global Communications Mercedes-Benz Cars & Vans
Filip Buliński

Mimo zapowiedzi Mercedesa o ograniczaniu inwestycji w nowe platformy dla elektryków Niemcy właśnie ogłosili nadejście nowej… całkowicie nowej platformy dla elektryków. Co jeszcze ciekawsze, mowa tu o bazie, na której zbudowane zostaną przede wszystkim elektryczne vany, a te, delikatnie mówiąc, nie cieszą się wielkim zainteresowaniem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Michał Kokerski x COFFEE PLANT

Nowa, modułowa platforma VAN.EA (VAN Electric Architecture) ma umożliwić wyraźne rozróżnienie między luksusowymi vanami a pojazdami komercyjnymi. Możemy się więc spodziewać poprawionych pod kątem technicznym wersji modeli EQV, e-Vito, EQT i e-Citan. Dzięki skalowalności platformy być może zbudowany na niej zostanie także duży e-Sprinter.

Co ciekawe, w informacji prasowej pada także informacja, jakoby Mercedes-Benz Vans miał na tej samej podłodze zbudować… "przestronne limuzyny dla najbardziej wymagających klientów". Czyżby chodziło o nowego EQS-a? Jak wynika z informacji prasowej, to właśnie ten model będzie jednym z pierwszych pokazowych aut nowej platformy.

Na więcej szczegółów musimy jeszcze poczekać. Nasza cierpliwość nie zostanie na szczęście poddana próbie, bowiem premiera platformy ma się odbyć już wiosną 2025 r. Wówczas przekonamy się, co mieli na myśli Niemcy.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki