WAŻNE
TERAZ

Dwulecie Koalicji 15 października. Prof. Antoni Dudek: To Tusk jest problemem

Mercedes zapowiada nową erę vanów. Znamy datę premiery

Elektryczne vany to specyficzny segment, przeznaczony dla dosyć wąskiego grona odbiorców. Mimo to Mercedes zapowiada prezentację platformy VAN.EA, która będzie rozpoczęciem nowej ery. Co ciekawe, według zapowiedzi Niemcy chcą na niej zbudować nie tylko duże vany.

Nowa era elektrycznych vanów MercedesaNowa era elektrycznych vanów Mercedesa
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-Benz AG – Global Communications Mercedes-Benz Cars & Vans
Filip Buliński

Mimo zapowiedzi Mercedesa o ograniczaniu inwestycji w nowe platformy dla elektryków Niemcy właśnie ogłosili nadejście nowej… całkowicie nowej platformy dla elektryków. Co jeszcze ciekawsze, mowa tu o bazie, na której zbudowane zostaną przede wszystkim elektryczne vany, a te, delikatnie mówiąc, nie cieszą się wielkim zainteresowaniem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test: Ferrari 12Cilindri - prawdziwa wartość V12

Nowa, modułowa platforma VAN.EA (VAN Electric Architecture) ma umożliwić wyraźne rozróżnienie między luksusowymi vanami a pojazdami komercyjnymi. Możemy się więc spodziewać poprawionych pod kątem technicznym wersji modeli EQV, e-Vito, EQT i e-Citan. Dzięki skalowalności platformy być może zbudowany na niej zostanie także duży e-Sprinter.

Co ciekawe, w informacji prasowej pada także informacja, jakoby Mercedes-Benz Vans miał na tej samej podłodze zbudować… "przestronne limuzyny dla najbardziej wymagających klientów". Czyżby chodziło o nowego EQS-a? Jak wynika z informacji prasowej, to właśnie ten model będzie jednym z pierwszych pokazowych aut nowej platformy.

Na więcej szczegółów musimy jeszcze poczekać. Nasza cierpliwość nie zostanie na szczęście poddana próbie, bowiem premiera platformy ma się odbyć już wiosną 2025 r. Wówczas przekonamy się, co mieli na myśli Niemcy.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem