Mini i BMW z ekologicznymi... reklamami. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce

Bycie ekologicznym producentem samochodów to nie tylko skupienie się na tym, co wylatuje z rury wydechowej. By ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 200 milionów ton (!) do 2030 roku, BMW skupiło się na całym cyklu życia produktu – nawet jego kampanii reklamowej.

BMW iX będzie dostępne wyłącznie z napędem elektrycznymBMW iX będzie dostępne wyłącznie z napędem elektrycznym
Źródło zdjęć: © mat. prasowe BMW
Mateusz Lubczański

Zmiana napędu nowych samochodów – ze spalinowego na elektryczny – to najbardziej zauważalny efekt walki o zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Producenci wiedzą jednak, że to nie wszystko – trzeba skupić się przecież na łańcuchu dostaw, produkcji czy zakończeniu fazy użytkowania (czyli w skrócie: recyklingu).

Grupa BMW ma ambicję zostać najbardziej zrównoważonym producentem aut klasy premium. Dlatego też w przypadku marki Mini (która ma być w pełni elektryczna od 2030 roku) skupiono się na… neutralnej klimatycznie kampanii reklamowej Mini Coopera SE. To pierwsze takie działanie w Polsce.

Jak to osiągnięto? ClimatePartner oblicza ślad dwutlenku węgla jaki wygeneruje kampania i od razu informuje jakie są koszty jego rekompensaty. Reklamodawca akceptuje koszty, które uwzględniają projekt ochrony klimatu (czyli np. zasadzenie drzew). Kampania w momencie startu jest więc już neutralna klimatycznie. Podobny krok zostanie podjęty podczas premiery nowego, elektrycznego modelu BMW iX.

"BMW Group jako jeden z pionierów elektromobilności stawia zrównoważony rozwój w centrum swoich działań biznesowych na wszystkich poziomach. Cieszymy się, że również lokalnie możemy wspierać cele globalnej strategii związane z ograniczeniem śladu CO2, wyznaczając trendy na rynku zakupu mediów w Polsce. Jest to dla nas tym bardziej istotne, że kampania będzie dotyczyła premiery flagowego elektrycznego – BMW iX. To samochód, który od etapu produkcji, przez użyte materiały przewodzi zmianom w kierunku zeroemisyjnej mobilności” – mówi Kacper Studencki, Brand Manager BMW.

Podobne inicjatywy są coraz częściej oczekiwane przez klientów – według danych z ankiet YouGov, prawie połowa wydających swoje pieniądze pozytywnie postrzega firmy skupiające się również na ochronie klimatu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem