Mini i BMW z ekologicznymi... reklamami. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce

Bycie ekologicznym producentem samochodów to nie tylko skupienie się na tym, co wylatuje z rury wydechowej. By ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 200 milionów ton (!) do 2030 roku, BMW skupiło się na całym cyklu życia produktu – nawet jego kampanii reklamowej.

BMW iX będzie dostępne wyłącznie z napędem elektrycznym
BMW iX będzie dostępne wyłącznie z napędem elektrycznym
Źródło zdjęć: © mat. prasowe BMW
Mateusz Lubczański

20.08.2021 | aktual.: 10.03.2023 15:32

Zmiana napędu nowych samochodów – ze spalinowego na elektryczny – to najbardziej zauważalny efekt walki o zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Producenci wiedzą jednak, że to nie wszystko – trzeba skupić się przecież na łańcuchu dostaw, produkcji czy zakończeniu fazy użytkowania (czyli w skrócie: recyklingu).

Grupa BMW ma ambicję zostać najbardziej zrównoważonym producentem aut klasy premium. Dlatego też w przypadku marki Mini (która ma być w pełni elektryczna od 2030 roku) skupiono się na… neutralnej klimatycznie kampanii reklamowej Mini Coopera SE. To pierwsze takie działanie w Polsce.

Jak to osiągnięto? ClimatePartner oblicza ślad dwutlenku węgla jaki wygeneruje kampania i od razu informuje jakie są koszty jego rekompensaty. Reklamodawca akceptuje koszty, które uwzględniają projekt ochrony klimatu (czyli np. zasadzenie drzew). Kampania w momencie startu jest więc już neutralna klimatycznie. Podobny krok zostanie podjęty podczas premiery nowego, elektrycznego modelu BMW iX.

"BMW Group jako jeden z pionierów elektromobilności stawia zrównoważony rozwój w centrum swoich działań biznesowych na wszystkich poziomach. Cieszymy się, że również lokalnie możemy wspierać cele globalnej strategii związane z ograniczeniem śladu CO2, wyznaczając trendy na rynku zakupu mediów w Polsce. Jest to dla nas tym bardziej istotne, że kampania będzie dotyczyła premiery flagowego elektrycznego – BMW iX. To samochód, który od etapu produkcji, przez użyte materiały przewodzi zmianom w kierunku zeroemisyjnej mobilności” – mówi Kacper Studencki, Brand Manager BMW.

Podobne inicjatywy są coraz częściej oczekiwane przez klientów – według danych z ankiet YouGov, prawie połowa wydających swoje pieniądze pozytywnie postrzega firmy skupiające się również na ochronie klimatu.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)