Mini i BMW z ekologicznymi... reklamami. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce

Bycie ekologicznym producentem samochodów to nie tylko skupienie się na tym, co wylatuje z rury wydechowej. By ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 200 milionów ton (!) do 2030 roku, BMW skupiło się na całym cyklu życia produktu – nawet jego kampanii reklamowej.

BMW iX będzie dostępne wyłącznie z napędem elektrycznymBMW iX będzie dostępne wyłącznie z napędem elektrycznym
Źródło zdjęć: © mat. prasowe BMW
Mateusz Lubczański

Zmiana napędu nowych samochodów – ze spalinowego na elektryczny – to najbardziej zauważalny efekt walki o zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Producenci wiedzą jednak, że to nie wszystko – trzeba skupić się przecież na łańcuchu dostaw, produkcji czy zakończeniu fazy użytkowania (czyli w skrócie: recyklingu).

Grupa BMW ma ambicję zostać najbardziej zrównoważonym producentem aut klasy premium. Dlatego też w przypadku marki Mini (która ma być w pełni elektryczna od 2030 roku) skupiono się na… neutralnej klimatycznie kampanii reklamowej Mini Coopera SE. To pierwsze takie działanie w Polsce.

Jak to osiągnięto? ClimatePartner oblicza ślad dwutlenku węgla jaki wygeneruje kampania i od razu informuje jakie są koszty jego rekompensaty. Reklamodawca akceptuje koszty, które uwzględniają projekt ochrony klimatu (czyli np. zasadzenie drzew). Kampania w momencie startu jest więc już neutralna klimatycznie. Podobny krok zostanie podjęty podczas premiery nowego, elektrycznego modelu BMW iX.

"BMW Group jako jeden z pionierów elektromobilności stawia zrównoważony rozwój w centrum swoich działań biznesowych na wszystkich poziomach. Cieszymy się, że również lokalnie możemy wspierać cele globalnej strategii związane z ograniczeniem śladu CO2, wyznaczając trendy na rynku zakupu mediów w Polsce. Jest to dla nas tym bardziej istotne, że kampania będzie dotyczyła premiery flagowego elektrycznego – BMW iX. To samochód, który od etapu produkcji, przez użyte materiały przewodzi zmianom w kierunku zeroemisyjnej mobilności” – mówi Kacper Studencki, Brand Manager BMW.

Podobne inicjatywy są coraz częściej oczekiwane przez klientów – według danych z ankiet YouGov, prawie połowa wydających swoje pieniądze pozytywnie postrzega firmy skupiające się również na ochronie klimatu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀