Najmocniejsza Panamera w historii dołącza do gamy Porsche. Tak, to ta od rekordu

Kilka dni temu Porsche pochwaliło się rekordem w kategorii luksusowych limuzyn wykręconym na kultowym Nürburgringu. Teraz pokazało auto, które tego dokonało.

Porsche Panamera Turbo S E-HybridPorsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Porsche
Aleksander Ruciński

Poznajcie nową Panamerę Turbo S E-Hybrid, lub jak kto woli, najmocniejszą Panamerę w historii. Auto jest nie tylko zauważalnie mocniejsze niż jego poprzednik, ale i bardziej dopracowane pod kątem osiągów.

Niemcy sięgnęli po 4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem, które wsparli dodatkowym silnikiem elektrycznym. Taki zestaw generuje aż 782 KM mocy i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na pierwszą setkę w 2,9 sekundy i 325 km/h prędkości maksymalnej.

Jak przystało na hybrydę typu plug-in, Panamera oferuje możliwość jazdy na samym prądzie. Akumulator o pojemności 25,9 kWh zapewnia do 88 km zasięgu, a maksymalna obsługiwana moc ładowania wynosi 11 kW.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Porsche Panamera - to miał być prototyp

Poza mocnym i nowoczesnym napędem klienci mogą też liczyć na pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego i sportowe opony Continental. Standardem jest również aktywne zawieszenie PASM i system torque vectoring.

Co ciekawe, Turbo S E-Hybrid nie jest jedynym wariantem, który debiutuje w nowej gamie Panamery. Do oferty dołącza bowiem także GTS. Również korzysta z 4-litrowego V8, lecz jest wersją w pełni spalinową. 500 KM mocy pozwala przyspieszać do setki w 3,8 s i osiągać 302 km/h prędkości maksymalnej.

Porsche Panamera GTS
Porsche Panamera GTS © Materiały prasowe

Tradycyjnie dla GTS-a, ciekawa jest też strona wizualna. Przyciemniane lampy, zmienione zderzaki i kolorowe wstawki we wnętrzu przypadną do gustu tym, którzy lubią się wyróżniać.

Chętni mogą już składać zamówienia na oba warianty. Turbo S E-Hybrid startuje z pułapu 1 111 0000 zł, a GTS kosztuje minimum 764 000 zł.

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
  • Porsche Panamera GTS
  • Porsche Panamera GTS
  • Porsche Panamera GTS
  • Porsche Panamera GTS
  • Porsche Panamera GTS
  • Porsche Panamera GTS
  • Porsche Panamera GTS
  • Porsche Panamera GTS
  • Porsche Panamera GTS
  • Porsche Panamera GTS
[1/22] Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy