Najmocniejsze Cayenne w historii. Porsche prezentuje wersję Turbo E‑Hybrid
Topowa hybryda plug-in dołącza do gamy odświeżonego Porsche Cayenne. Z połączenia spalinowego V8 i silnika elektrycznego wykrzesano naprawdę imponujące parametry.
29.08.2023 | aktual.: 29.08.2023 12:17
Taki zestaw nie jest niczym nowym w gamie Cayenne, gdyż przed liftingiem Porsche przez jakiś czas oferowało odmianę E-Hybrid, którą później wycofano. Teraz ostry wariant wraca do gry w jeszcze mocniejszym wydaniu.
Bazuje na czterolitrowym, benzynowym silniku V8, który sam w sobie generuje 599 KM. Wspiera go jednostka elektryczna o mocy 176 KM. Łączna moc do dyspozycji kierowcy to 739 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga imponujących 950 Nm.
Takie parametry przekładają się na świetne osiągi. Sprint do setki trwa zaledwie 3,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 295 km/h. Jak przystało na hybrydę plug-in, jest też możliwość jazdy na samym prądzie - akumulator o pojemności 25,9 kWh pozwoli przejechać do 82 km w mieście. Maksymalna moc ładowania wynosi natomiast 11 kW.
Wyposażenie, jak przystało na topowy wariant, jest bogate. Już w standardzie dostaniemy np. adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie czy system torque vectoring. W opcji można natomiast zdecydować się na skrętną tylną oś lub ceramiczne hamulce zarezerwowane dla pakietu GT.
Nie brakuje też zewnętrznych wyróżników ostrej odmiany. Wersję Turbo E-Hybrid poznacie po inaczej ukształtowanych zderzakach czy felgach w nowych wzorach. Wnętrze z kolei ma kusić skórą, aluminium i bogatymi możliwościami konfiguracji.
Szybka hybryda plug-in powinna pojawić się w salonach jeszcze w 2023 roku. Ceny w Niemczech startują od 179 775 euro za standardowe wydanie do 208 454 euro w przypadku pakietu GT.