WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

Najmocniejsze Cayenne w historii. Porsche prezentuje wersję Turbo E-Hybrid

Topowa hybryda plug-in dołącza do gamy odświeżonego Porsche Cayenne. Z połączenia spalinowego V8 i silnika elektrycznego wykrzesano naprawdę imponujące parametry.

Porsche Cayenne Turbo E-HybridPorsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Porsche
Aleksander Ruciński

Taki zestaw nie jest niczym nowym w gamie Cayenne, gdyż przed liftingiem Porsche przez jakiś czas oferowało odmianę E-Hybrid, którą później wycofano. Teraz ostry wariant wraca do gry w jeszcze mocniejszym wydaniu.

Bazuje na czterolitrowym, benzynowym silniku V8, który sam w sobie generuje 599 KM. Wspiera go jednostka elektryczna o mocy 176 KM. Łączna moc do dyspozycji kierowcy to 739 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga imponujących 950 Nm.

Takie parametry przekładają się na świetne osiągi. Sprint do setki trwa zaledwie 3,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 295 km/h. Jak przystało na hybrydę plug-in, jest też możliwość jazdy na samym prądzie - akumulator o pojemności 25,9 kWh pozwoli przejechać do 82 km w mieście. Maksymalna moc ładowania wynosi natomiast 11 kW.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid © Materiały prasowe | Porsche

Wyposażenie, jak przystało na topowy wariant, jest bogate. Już w standardzie dostaniemy np. adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie czy system torque vectoring. W opcji można natomiast zdecydować się na skrętną tylną oś lub ceramiczne hamulce zarezerwowane dla pakietu GT.

Nie brakuje też zewnętrznych wyróżników ostrej odmiany. Wersję Turbo E-Hybrid poznacie po inaczej ukształtowanych zderzakach czy felgach w nowych wzorach. Wnętrze z kolei ma kusić skórą, aluminium i bogatymi możliwościami konfiguracji.

Szybka hybryda plug-in powinna pojawić się w salonach jeszcze w 2023 roku. Ceny w Niemczech startują od 179 775 euro za standardowe wydanie do 208 454 euro w przypadku pakietu GT.

  • Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
  • Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
  • Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
  • Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
  • Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
  • Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
  • Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
  • Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
  • Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
  • Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
  • Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
[1/11] Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Porsche
Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇