Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke to produkowany w zakładach zlokalizowanych w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii crossover, który w pierwszej odsłonie pod nazwą Qazana zadebiutował w 2009 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Wersja produkcyjna Nissana Juke została zaprezentowana rok później, również w Genewie. Nissan Juke opiera się na platformie opracowanej przez Nissana i Renault oraz plasowany jest w segmencie I.

  • Nissan Juke 1
  • Nissan Juke 2
  • Nissan Juke 3
  • Nissan Juke 4
  • Nissan Juke 5
  • Nissan Juke 6
[1/6] W 2014 roku Nissan Juke przeszedł modernizację. W modelu Juke po liftingu pojawiły się np: nowa atrapa chłodnicy i nowe zderzaki, LED-owe światła do jazdy dziennej, nowe tylne reflektory, a także zmodernizowano pas przedni auta oraz zainstalowano w nim reflektory ksenonowe Źródło zdjęć: [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/nissan/juke/89993/pictures/f9xl5v/) użytkownika Доцент |

Nissan Juke oferowany jest wyłącznie w jednej wersji nadwozia, jako 5-drzwiowy SUV. Mierzący 4135 mm długości, 1765 mm szerokości oraz 1570 mm wysokości Juke oferuje miejsca dla 5 dorosłych osób oraz pojemność bagażnika wynoszącą 251 l i 830 l po złożeniu tylnych siedzeń.

Samochód został zaprojektowany przez specjalistów z Nissan Design Europe w Londynie i dopracowany w Centrum Projektowym Nissana w Japonii. Kontrowersyjna stylistyka inspirowana sportowym modelem 370Z charakteryzuje się m.in. szerokimi nadkolami, wąskimi szybami bocznymi oraz reflektorami, które przypominają te montowane w samochodach rajdowych z lat 60. i 70.

Juke oferowany jest z szeroką gamą jednostek napędowych, obejmującą warianty benzynowe oraz wysokoprężne. Dla najmniej wymagających klientów producent przewidział silnik o pojemności 1,6 l i mocy 117 KM przy 6000 obr./min (158 Nm maksymalnego momentu obrotowego), który pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w 11 s oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 178 km/h. Jednostka ta zadowala się średnio 6,4 l benzyny na 100 km.

Najmocniejszym silnikiem benzynowym jest wariant o pojemności 1,6 l DIG-T, który generuje 190 KM przy 5600 obr./min oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint 0-100 km/h trwa w tym wypadku 8 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na wartości 215 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,9 l/100 km.

Motor 1,6 l DIG-T oferowany jest również ze stałym napędem na cztery koła 4x4. 190 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozwalają tej konfiguracji rozpędzić się do pierwszej setki w 8,4 s oraz osiągnąć prędkość maksymalną 200 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,6 l/100 km.

Jedyną jednostką wysokoprężną proponowaną do Juke’a jest 1,5 l silnik dCi. Generuje one 110 KM przy 4000 obr./min oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint 0-100 km/h trwa 11,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Największym atutem wariantu wysokoprężnego jest niskie spalanie, które oscyluje w granicach 5 l ropy na 100 km.

Napęd może być przekazywany za pomocą manualnej skrzyni biegów lub nowoczesnej bezstopniowej przekładni CVT.

Nissan Juke dostępny jest w kilku wersjach wyposażenia (Visia, Acenta, Tekna). Już w standardzie Juke ma m.in. komplet poduszek powietrznych, system ESP oraz ręczną klimatyzację. Za dopłatą producent oferuje np. 17-calowe aluminiowe felgi, system Bluetooth oraz kamerę cofania.

Do głównych konkurentów Nissana Juke zaliczają się: Opel Mokka, Fiat Sedici, Škoda Yeti, Peugeot 4008 oraz Mitsubishi ASX.

Co ciekawe, pod koniec 2011 Nissan poinformował o pracach nad modelem Juke-R. Pod jego maską może się znaleźć 3,8 l jednostka V6 twin-turbo o mocy 520 KM, dzięki czemu może to być najszybszy crossover na świecie.

Test: Nissan Juke - hybryda, która potrafi zaskoczyć

Test: Nissan Juke - hybryda, która potrafi zaskoczyć

Szymon Jasina Szymon Jasina
Nissan Juke debiutuje jako hybryda. Skądś już znamy ten napęd

Nissan Juke debiutuje jako hybryda. Skądś już znamy ten napęd

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński