Nissan szykuje elektryczne wersje bestsellerów. Leaf też przejdzie metamorfozę

Fabryka Nissana w brytyjskim Sunderland będzie centralnym punktem rozwoju japońskiej marki. To właśnie tam produkowane będą aż trzy elektryczne modele, w tym dwa całkowicie nowe.

Nissan Hyper Urban conceptNissan Hyper Urban concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Nissan
Kamil Niewiński

Nissan naprawdę mocno stawia na rozwiązania powiązane z elektromobilnością. Koronnym przykładem jest model Leaf, który do momentu wybuchu popularności Tesli był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na całym świecie. Już teraz jednak w gamie modelowej jest SUV Ariya, a wiele rozwiązań hybrydowych stosowanych przez Nissana stawia jednostkę elektryczną na pierwszym miejscu.

Nic więc dziwnego, że w najbliższej przyszłości Japończycy mają zamiar jeszcze mocniej skupiać się właśnie na produkcji elektryków. Do 2030 r., niezależnie od ustaleń i regulacji prawnych, Nissan chce produkować i sprzedawać w Europie wyłącznie auta na prąd.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nissan Navara - Czy chowa asa w rękawie?

Kluczowym jest w tym wszystkim zakład w Sunderland, który został już łącznie dofinansowany na kwotę 1,5 mld funtów (ok. 7,55 mld złotych). Wszystko po to, by dostosować go do produkcji samochodów elektrycznych.

Nissan zapowiedział właśnie, że w brytyjskiej fabryce będą produkowane trzy samochody. Pierwszym z nich będzie Nissan Leaf, który z placówki w Sunderland wyjechał już w nakładzie aż 250 tys. egzemplarzy. Wszystko jednak wskazuje na to, że hatchback porzuci swoje szaty, stając się crossoverem. Nie wszyscy mogą być z takiego obrotu spraw zadowoleni.

Dwa inne modele, które będą tworzone we wspomnianej fabryce w przyszłości, to elektryczne wersje Qashqaia oraz Juke’a. Dla pracowników zakładu w Sunderland nie będzie to żadna większa nowość — nie tylko mają oni doświadczenie z silnikami elektrycznymi, ale również produkują od dawna zarówno Qashqaia, jak i Juke’a, z tym że w wersjach spalinowych i hybrydowych.

Samochody będą bazowały na dwóch zaprezentowanych niedawno autach koncepcyjnych — Hyper Urban i Hyper Punk — a także na koncepcie Chill-Out z 2021 r.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony