Nissan szykuje elektryczne wersje bestsellerów. Leaf też przejdzie metamorfozę

Fabryka Nissana w brytyjskim Sunderland będzie centralnym punktem rozwoju japońskiej marki. To właśnie tam produkowane będą aż trzy elektryczne modele, w tym dwa całkowicie nowe.

Nissan Hyper Urban conceptNissan Hyper Urban concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Nissan
Kamil Niewiński

Nissan naprawdę mocno stawia na rozwiązania powiązane z elektromobilnością. Koronnym przykładem jest model Leaf, który do momentu wybuchu popularności Tesli był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na całym świecie. Już teraz jednak w gamie modelowej jest SUV Ariya, a wiele rozwiązań hybrydowych stosowanych przez Nissana stawia jednostkę elektryczną na pierwszym miejscu.

Nic więc dziwnego, że w najbliższej przyszłości Japończycy mają zamiar jeszcze mocniej skupiać się właśnie na produkcji elektryków. Do 2030 r., niezależnie od ustaleń i regulacji prawnych, Nissan chce produkować i sprzedawać w Europie wyłącznie auta na prąd.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nissan Navara - Czy chowa asa w rękawie?

Kluczowym jest w tym wszystkim zakład w Sunderland, który został już łącznie dofinansowany na kwotę 1,5 mld funtów (ok. 7,55 mld złotych). Wszystko po to, by dostosować go do produkcji samochodów elektrycznych.

Nissan zapowiedział właśnie, że w brytyjskiej fabryce będą produkowane trzy samochody. Pierwszym z nich będzie Nissan Leaf, który z placówki w Sunderland wyjechał już w nakładzie aż 250 tys. egzemplarzy. Wszystko jednak wskazuje na to, że hatchback porzuci swoje szaty, stając się crossoverem. Nie wszyscy mogą być z takiego obrotu spraw zadowoleni.

Dwa inne modele, które będą tworzone we wspomnianej fabryce w przyszłości, to elektryczne wersje Qashqaia oraz Juke’a. Dla pracowników zakładu w Sunderland nie będzie to żadna większa nowość — nie tylko mają oni doświadczenie z silnikami elektrycznymi, ale również produkują od dawna zarówno Qashqaia, jak i Juke’a, z tym że w wersjach spalinowych i hybrydowych.

Samochody będą bazowały na dwóch zaprezentowanych niedawno autach koncepcyjnych — Hyper Urban i Hyper Punk — a także na koncepcie Chill-Out z 2021 r.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇