Nissan szykuje elektryczne wersje bestsellerów. Leaf też przejdzie metamorfozę

Fabryka Nissana w brytyjskim Sunderland będzie centralnym punktem rozwoju japońskiej marki. To właśnie tam produkowane będą aż trzy elektryczne modele, w tym dwa całkowicie nowe.

Nissan Hyper Urban conceptNissan Hyper Urban concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Nissan
Kamil Niewiński
SKOMENTUJ

Nissan naprawdę mocno stawia na rozwiązania powiązane z elektromobilnością. Koronnym przykładem jest model Leaf, który do momentu wybuchu popularności Tesli był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na całym świecie. Już teraz jednak w gamie modelowej jest SUV Ariya, a wiele rozwiązań hybrydowych stosowanych przez Nissana stawia jednostkę elektryczną na pierwszym miejscu.

Nic więc dziwnego, że w najbliższej przyszłości Japończycy mają zamiar jeszcze mocniej skupiać się właśnie na produkcji elektryków. Do 2030 r., niezależnie od ustaleń i regulacji prawnych, Nissan chce produkować i sprzedawać w Europie wyłącznie auta na prąd.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nissan Navara - Czy chowa asa w rękawie?

Kluczowym jest w tym wszystkim zakład w Sunderland, który został już łącznie dofinansowany na kwotę 1,5 mld funtów (ok. 7,55 mld złotych). Wszystko po to, by dostosować go do produkcji samochodów elektrycznych.

Nissan zapowiedział właśnie, że w brytyjskiej fabryce będą produkowane trzy samochody. Pierwszym z nich będzie Nissan Leaf, który z placówki w Sunderland wyjechał już w nakładzie aż 250 tys. egzemplarzy. Wszystko jednak wskazuje na to, że hatchback porzuci swoje szaty, stając się crossoverem. Nie wszyscy mogą być z takiego obrotu spraw zadowoleni.

Dwa inne modele, które będą tworzone we wspomnianej fabryce w przyszłości, to elektryczne wersje Qashqaia oraz Juke’a. Dla pracowników zakładu w Sunderland nie będzie to żadna większa nowość — nie tylko mają oni doświadczenie z silnikami elektrycznymi, ale również produkują od dawna zarówno Qashqaia, jak i Juke’a, z tym że w wersjach spalinowych i hybrydowych.

Samochody będą bazowały na dwóch zaprezentowanych niedawno autach koncepcyjnych — Hyper Urban i Hyper Punk — a także na koncepcie Chill-Out z 2021 r.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas