Nowa marka idzie jak burza. Zyskują kompakty

Nowa marka idzie jak burza. Zyskują kompakty

MG4
MG4
Źródło zdjęć: © WP | Autokult
Tomasz Budzik
09.12.2023 08:40, aktualizacja: 09.12.2023 08:50

Przez wielu nazywane bywają najbardziej uniwersalnymi samochodami i znów zyskują na popularności. Kompakty wracają w Europie do łask, a największy sukces ogłosić może marka, która niedawno debiutowała w Polsce.

W ciągu dziesięciu pierwszych miesięcy 2023 r. segment samochodów kompaktowych powiększył się o 10 proc. - informuje Automotive News Europe. Sprzedaż takich aut na Starym Kontynencie zamknęła się wynikiem 1,26 mln. Według źródeł ANE jest to związane z większą dostępnością samochodów po rozwiązaniu problemów związanych z zaopatrzeniem fabryk w potrzebne części. Szczególnie elektroniczne.

Głównymi motorami wzrostu w segmencie kompaktów były Škoda Octavia oraz Ford Focus. W ciągu dziesięciu miesięcy czeski model znalazł o 38 proc. więcej nabywców niż rok wcześniej, a sprzedaż Focusa wzrosła o 35 proc. W czasach, gdy na rynku części panowały niedobory, producenci często cały swój potencjał koncentrowały na autach elektrycznych, których sprzedaż obniża poziom emisji CO2 dla danej firmy, a także na SUV-ach, które obecnie łatwiej znajdują nabywców. Powrót odpowiedniego wolumenu zaopatrzenia w części sprawił, że z taśm produkcyjnych firm motoryzacyjnych zjeżdżać może więcej aut kompaktowych. A klienci docenili tę sytuację.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Okazuje się, że Europejczycy wciąż cenią auta kompaktowe. Najbardziej spektakularnym zjawiskiem był jednak wynik producentów samochodów o napędzie elektrycznym. Wśród bateryjnych modeli o kompaktowych wymiarach wszystkich rywali pobiło MG4. Angielska marka, która należy do chińskiego koncernu SAIC, w ciągu dziesięciu miesięcy 2023 r. sprzedała 56,7 tys. sztuk swojego kompaktowego modelu. To aż o 2621,9 proc. więcej niż w 2023.

Tak fantastyczny rezultat jest spowodowany po części faktem, że MG weszło na nowe rynki. Ostatnio też do Polski. Nie bez znaczenia jest jednak polityka cenowa marki. W Polsce, gdzie marka MG nigdy nie cieszyła się estymą, ten aspekt będzie postrzegany jako najważniejszy i może zdecydować o jej popularności.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)