Nowa marka idzie jak burza. Zyskują kompakty

Przez wielu nazywane bywają najbardziej uniwersalnymi samochodami i znów zyskują na popularności. Kompakty wracają w Europie do łask, a największy sukces ogłosić może marka, która niedawno debiutowała w Polsce.

MG4MG4
Źródło zdjęć: © WP | Autokult
Tomasz Budzik

W ciągu dziesięciu pierwszych miesięcy 2023 r. segment samochodów kompaktowych powiększył się o 10 proc. - informuje Automotive News Europe. Sprzedaż takich aut na Starym Kontynencie zamknęła się wynikiem 1,26 mln. Według źródeł ANE jest to związane z większą dostępnością samochodów po rozwiązaniu problemów związanych z zaopatrzeniem fabryk w potrzebne części. Szczególnie elektroniczne.

Głównymi motorami wzrostu w segmencie kompaktów były Škoda Octavia oraz Ford Focus. W ciągu dziesięciu miesięcy czeski model znalazł o 38 proc. więcej nabywców niż rok wcześniej, a sprzedaż Focusa wzrosła o 35 proc. W czasach, gdy na rynku części panowały niedobory, producenci często cały swój potencjał koncentrowały na autach elektrycznych, których sprzedaż obniża poziom emisji CO2 dla danej firmy, a także na SUV-ach, które obecnie łatwiej znajdują nabywców. Powrót odpowiedniego wolumenu zaopatrzenia w części sprawił, że z taśm produkcyjnych firm motoryzacyjnych zjeżdżać może więcej aut kompaktowych. A klienci docenili tę sytuację.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

BMW i5 – świetne, jak nie patrzysz

Okazuje się, że Europejczycy wciąż cenią auta kompaktowe. Najbardziej spektakularnym zjawiskiem był jednak wynik producentów samochodów o napędzie elektrycznym. Wśród bateryjnych modeli o kompaktowych wymiarach wszystkich rywali pobiło MG4. Angielska marka, która należy do chińskiego koncernu SAIC, w ciągu dziesięciu miesięcy 2023 r. sprzedała 56,7 tys. sztuk swojego kompaktowego modelu. To aż o 2621,9 proc. więcej niż w 2023.

Tak fantastyczny rezultat jest spowodowany po części faktem, że MG weszło na nowe rynki. Ostatnio też do Polski. Nie bez znaczenia jest jednak polityka cenowa marki. W Polsce, gdzie marka MG nigdy nie cieszyła się estymą, ten aspekt będzie postrzegany jako najważniejszy i może zdecydować o jej popularności.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje