Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc

Electrip, operator stacji ładowania aut elektrycznych, rozpoczął działalność w Polsce. Firma planuje dynamiczną rozbudowę infrastruktury w najbliższych latach.

Stacje ładowania ElectripStacje ładowania Electrip
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Electrip to spółka powstała dzięki współpracy Wren House Infrastructure LP, należącej do Kuwait Investment Authority, oraz tureckiego koncernu Zorlu Enerji. Zorlu jest także udziałowcem producenta samochodów elektrycznych Togg.

Pierwsze stacje Electrip pojawiły się już w Polsce, m.in. przy centrach handlowych oraz na kampusie Politechniki Białostockiej. Firma zamierza w kolejnych latach uruchomić setki punktów ładowania przy autostradach i drogach ekspresowych.

Electrip rozwija projekt hubów ładowania HPC o mocy powyżej 180 kW. Dodatkowo, w latach 2026–2027 planuje uruchomić ponad 100 punktów o mocy 720 kW w pojedynczych lokalizacjach.

Na stacjach mają działać różne formy autoryzacji. Przewidziano aplikację mobilną, karty RFID oraz funkcję "plug and charge". Rozbudowane sposoby płatności mają ułatwić korzystanie z infrastruktury szerokiemu gronu użytkowników.

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

Według przedstawicieli Electrip, polski rynek ma duży potencjał rozwoju. Szczególnie pod kątem stacji szybkiego ładowania. Obecnie nad Wisłą znajdziemy zaledwie 69 stacji o mocy powyżej 300 kW i około 360 w przedziale 150–299 kW, co plasuje Polskę daleko za krajami Europy Zachodniej.

Firma podkreśla, że działa zgodnie z międzynarodowymi certyfikatami ISO, co gwarantuje wysoką jakość usług i bezpieczeństwo. Electrip chce wspierać transformację energetyczną i rozwój zrównoważonej mobilności w Europie.

Wybrane dla Ciebie

Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Cybertruck z zakazem wjazdu do Niemiec. Bez wyjątków nawet dla amerykańskiej armii
Cybertruck z zakazem wjazdu do Niemiec. Bez wyjątków nawet dla amerykańskiej armii
237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"
237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Škoda 110 R powraca jako nowoczesne coupe – niestety tylko wirtualnie
Škoda 110 R powraca jako nowoczesne coupe – niestety tylko wirtualnie
Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługuje zestawy na wodór
Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługuje zestawy na wodór
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Pierwsza jazda: MG HS Hybrid+ to nowe rozdanie. Teraz dopiero się zacznie
Pierwsza jazda: MG HS Hybrid+ to nowe rozdanie. Teraz dopiero się zacznie
Volkswagen wstrzymuje produkcję elektryków. Popyt rośnie, ale nadal zbyt wolno
Volkswagen wstrzymuje produkcję elektryków. Popyt rośnie, ale nadal zbyt wolno