Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc

Electrip, operator stacji ładowania aut elektrycznych, rozpoczął działalność w Polsce. Firma planuje dynamiczną rozbudowę infrastruktury w najbliższych latach.

Stacje ładowania ElectripStacje ładowania Electrip
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Electrip to spółka powstała dzięki współpracy Wren House Infrastructure LP, należącej do Kuwait Investment Authority, oraz tureckiego koncernu Zorlu Enerji. Zorlu jest także udziałowcem producenta samochodów elektrycznych Togg.

Pierwsze stacje Electrip pojawiły się już w Polsce, m.in. przy centrach handlowych oraz na kampusie Politechniki Białostockiej. Firma zamierza w kolejnych latach uruchomić setki punktów ładowania przy autostradach i drogach ekspresowych.

Electrip rozwija projekt hubów ładowania HPC o mocy powyżej 180 kW. Dodatkowo, w latach 2026–2027 planuje uruchomić ponad 100 punktów o mocy 720 kW w pojedynczych lokalizacjach.

Na stacjach mają działać różne formy autoryzacji. Przewidziano aplikację mobilną, karty RFID oraz funkcję "plug and charge". Rozbudowane sposoby płatności mają ułatwić korzystanie z infrastruktury szerokiemu gronu użytkowników.

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

Według przedstawicieli Electrip, polski rynek ma duży potencjał rozwoju. Szczególnie pod kątem stacji szybkiego ładowania. Obecnie nad Wisłą znajdziemy zaledwie 69 stacji o mocy powyżej 300 kW i około 360 w przedziale 150–299 kW, co plasuje Polskę daleko za krajami Europy Zachodniej.

Firma podkreśla, że działa zgodnie z międzynarodowymi certyfikatami ISO, co gwarantuje wysoką jakość usług i bezpieczeństwo. Electrip chce wspierać transformację energetyczną i rozwój zrównoważonej mobilności w Europie.

Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀