Nowy Peugeot E-3008 odsłania kształty. Styliści zaszaleli

Peugeot w ostatnich latach przyzwyczaił nas do odważnych projektów. Nowy, w pełni elektryczny E-3008 również nie rozczarowuje w tej kwestii. Francuzi pokazali oficjalne zdjęcia nadwozia i wnętrza, a niebawem zdradzą także szczegóły techniczne.

Nowy Peugeot E-3008Nowy Peugeot E-3008
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Peugeot
Aleksander Ruciński

Nowy E-3008 wygląda dobrze, łącząc nowoczesność, sport i elegancję w spójną całość. Stanowi rozwinięcie poprzednika, jednocześnie nawiązując do najnowszych modeli marki. Zaskakuje przede wszystkim trójwymiarową atrapą chłodnicy i wąskimi reflektorami.

Tradycyjnie dla marki towarzyszą im pionowe "kły" świateł dziennych, zatopione głęboko w zderzaku. Z tyłu także jest dobrze, choć nieco bardziej zachowawczo. Peugeot zdecydował się na modny pas świetlny, intrygujący spojler i imitację dyfuzora. Dopełnieniem całości są felgi o wzorze znanym już z 408.

Za odwagą nadwozia nadąża wnętrze. Futurystyczne i jedyne w swoim rodzaju, lecz jednocześnie niepozbawione ergonomicznego sensu. Kolejna generacja i-Cockpitu wyróżnia się 21-calowym, zagiętym ekranem, który unosi się wysoko nad kierownicą. Jest też kilka fizycznych przycisków plus konfigurowalne i dotykowe płytki i-Toggles na konsoli centralnej.

Nowy Peugeot E-3008
Nowy Peugeot E-3008 © Materiały prasowe | Peugeot

Sama konsola wydaje się spora. Wygospodarowano w niej spory schowek, cupholdery i miejsce z ładowarką indukcyjną. Jest tu też wybierak kierunku jazdy czy przycisk hamulca postojowego.

Już niebawem dowiemy się, czy napęd i osiągi idą w parze z tą imponującą prezencją. Peugeot zapowiedział oficjalną premierę na 12 września 2023 roku.

  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
[1/10] Nowy Peugeot E-3008 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Peugeot
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟