Nowy Peugeot E-3008 odsłania kształty. Styliści zaszaleli

Peugeot w ostatnich latach przyzwyczaił nas do odważnych projektów. Nowy, w pełni elektryczny E-3008 również nie rozczarowuje w tej kwestii. Francuzi pokazali oficjalne zdjęcia nadwozia i wnętrza, a niebawem zdradzą także szczegóły techniczne.

Nowy Peugeot E-3008Nowy Peugeot E-3008
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Peugeot
Aleksander Ruciński

Nowy E-3008 wygląda dobrze, łącząc nowoczesność, sport i elegancję w spójną całość. Stanowi rozwinięcie poprzednika, jednocześnie nawiązując do najnowszych modeli marki. Zaskakuje przede wszystkim trójwymiarową atrapą chłodnicy i wąskimi reflektorami.

Tradycyjnie dla marki towarzyszą im pionowe "kły" świateł dziennych, zatopione głęboko w zderzaku. Z tyłu także jest dobrze, choć nieco bardziej zachowawczo. Peugeot zdecydował się na modny pas świetlny, intrygujący spojler i imitację dyfuzora. Dopełnieniem całości są felgi o wzorze znanym już z 408.

Za odwagą nadwozia nadąża wnętrze. Futurystyczne i jedyne w swoim rodzaju, lecz jednocześnie niepozbawione ergonomicznego sensu. Kolejna generacja i-Cockpitu wyróżnia się 21-calowym, zagiętym ekranem, który unosi się wysoko nad kierownicą. Jest też kilka fizycznych przycisków plus konfigurowalne i dotykowe płytki i-Toggles na konsoli centralnej.

Nowy Peugeot E-3008
Nowy Peugeot E-3008 © Materiały prasowe | Peugeot

Sama konsola wydaje się spora. Wygospodarowano w niej spory schowek, cupholdery i miejsce z ładowarką indukcyjną. Jest tu też wybierak kierunku jazdy czy przycisk hamulca postojowego.

Już niebawem dowiemy się, czy napęd i osiągi idą w parze z tą imponującą prezencją. Peugeot zapowiedział oficjalną premierę na 12 września 2023 roku.

  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-3008
[1/10] Nowy Peugeot E-3008 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Peugeot
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach