WAŻNE
TERAZ

Czarne chmury nad Wąsikiem i Kamińskim. Jest ruch prokuratury

Oto elektryczny następca Passata. Ma inteligentną klimatyzację i spory zasięg

Na trwających właśnie targach CES w Las Vegas Volkswagen pokazał produkcyjną wersję modelu ID.7. To rozwinięcie konceptu ID.Aero z czerwca 2022 roku. Czym nas zaskoczy?

VW ID.7 w kamuflażuVW ID.7 w kamuflażu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński

Volkswagen wybrał targi CES na miejsce prapremiery swojego elektrycznego sedana. To ważny model, który w niedalekiej przyszłości pozwoli rywalizować z Teslą Model 3. Zgodnie z planem ID.7 trafi do produkcji jeszcze w 2023 roku.

Nadwozie, choć zakamuflowane, nie jest niespodzianką. Smukłe linie poznaliśmy już pół roku temu w koncepcyjnym wydaniu ID.Aero. Samochód, który widzicie na zdjęciach jest jednak wersją produkcyjną - stąd kamuflaż.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pierwsza jazda: Audi Q4 e-tron z bliska - przewaga dzięki… przestrzeni

ID.7 bazuje na platformie MEB i ma imponujący rozstaw osi. 2969 mm to o 94 mm więcej niż w Tesli Model 3 i 20 mm więcej niż w Ioniqu 6. To także 165 mm więcej od spalinowego Passata, co oznacza naprawdę przestronną kabinę.

Typowo dla elektrycznych Volkswagenów będzie ona jednak dość minimalistyczna. Sądząc po przedstawionych grafikach, Volkswagen postawił na ogromny, 15-calowy ekran multimediów i minimalną liczbę fizycznych przycisków. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że - zgodnie z zapowiedziami - powrócą klasyczne guziki na kierownicy, a dotykowe slidery w końcu będą podświetlane.

Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7 © Materiały prasowe | Volkswagen

Nowość we wnętrzu stanowić ma także system "Smart Air Vents", który rozpozna obecność kluczyka już z daleka i w zależności od warunków rozpocznie proces ogrzewania lub schładzania wnętrza przed nadejściem kierowcy. Umożliwi także precyzyjniejsze zarządzanie poszczególnymi strefami pomiędzy kierowcą a pasażerami.

Niestety mimo wielu pokazanych szczegółów, wciąż nie poznaliśmy najważniejszego. Volkswagen milczy w kwestii napędu, chwaląc się jedynie wysoką wydajnością i obiecując zasięg na poziomie 700 km. Brzmi nieźle, lecz na detale trzeba jeszcze poczekać.

ID.7 będzie oferowany na trzech kontynentach: w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Produkcja w niemieckim Emden ruszy jeszcze w 2023 roku.

  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • VW ID.7 w kamuflażu
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
  • Volkswagen ID.7
[1/29] Volkswagen ID.7 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Volkswagen
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach