Volkswagen ID.Aero to elektryczny następca Passata. Wiemy już, jak wygląda

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Volkswagen oficjalnie pochwalił się nowym elektrykiem ID.Aero. To samochód, który w przyszłości wypełni lukę po Passacie i nie tylko. Zapowiada się naprawdę ciekawie.

Volkswagen ID.AeroVolkswagen ID.Aero
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / VW
Aleksander Ruciński

Dynamiczny design, duży zasięg i komfortowy charakter - to cechy, które najlepiej opisują model ID.Aero właśnie zaprezentowany w przedprodukcyjnej formie. To kolejny reprezentant elektrycznej rodziny ID po odsłoniętych wcześniej modelach ID.3, ID.4 i ID.5. W pierwszej kolejności, już w 2023 roku, trafi do Chin, choć w planach jest oczywiście także wersja dla Europy. Już dziś wiadomo, że będzie produkowany w niemieckiej fabryce w Emden.

Patrząc na nadwozie trzeba przyznać, że stylistom udało się połączyć dynamikę z nowoczesnością i nutą elegancji, przemycając przy okazji detale charakterystyczne dla elektrycznych volkswagenów. To przede wszystkim czarny, kontrastowy pas z przodu, na który składa się atrapa chłodnicy płynnie połączona z reflektorami oraz świetlna belka z tyłu, biegnąca przez błotniki i całą klapę.

Obłe kształty nie są tylko złudzeniem. Znajdują bowiem swoje potwierdzenie również w aerodynamice - współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,23, co z pewnością będzie mieć wpływ na spory zasięg. Niemcy deklarują, że na pełnym akumulatorze da się przejechać nawet 620 km. To spora wartość. Niestety szczegółowe dane techniczne, wliczając w to pojemność baterii, nadal pozostają nieznane.

VW ID.Aero
VW ID.Aero © mat. prasowe / VW

To wciąż prototyp, który w najbliższych miesiącach powinien przerodzić się w ostateczne, produkcyjne wydanie. Wówczas poznamy więcej detali. Już dziś jednak widać, że Tesla Model 3 i BMW i4 zyskają interesującego konkurenta.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/13] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne