Peugeot e-2008 nie jest tani. Znamy ceny modelu w Polsce

Elektryczny crossover Peugeota wjeżdża do polskich salonów i jak większość aut tego typu nie jest przesadnie tani. e-2008 kosztuje znacznie więcej niż jego typowo miejski brat e-208. Za podstawowy wariant zapłacimy grubo ponad 140 tys. zł.

Wizualnie e-2008 nie różni się znacząco od spalinowej wersji.Wizualnie e-2008 nie różni się znacząco od spalinowej wersji.
Źródło zdjęć: © Fot. Mateusz Żuchowski
Aleksander Ruciński

A dokładnie 145 200 zł. Na tyle wyceniono bazową odmianę Active. Pod względem technicznym nie powinniśmy spodziewać się żadnych niespodzianek. Znajdziemy tu ten sam elektryczny napęd co w Peugeocie e-208 czy DS3 Crossback E-Tense.

Oznacza to 136 KM mocy i akumulator o pojemności 50 kWh. Producent deklaruje, że zasięg mierzony w normie WLTP wynosi 310 km. Maksymalna moc ładowania to 100 kW. Przy korzystaniu z urządzenia o takiej mocy zapełnimy akumulator w 40-45 minut.

Wersje wyposażenia Peugeota e-2008

Elektryczny Peugeot e-2008 dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia. Cennik otwiera bazowa odmiana Active, następnie mamy bogatszą Allure oraz usportowione wizualnie GT Line oraz GT.

  • Active - w podstawowej wersji wyposażenia możemy liczyć na automatyczną klimatyzację, multimedia z 7-calowym ekranem, czujniki parkowania z tyłu, tempomat i reflektory EcoLED.
  • Allure - wariant wyceniony na co najmniej 151 200 zł dodatkowo oferuje kamerę cofania, cyfrowy kokpit 3D i składane lusterka
  • GT Line - w wersji kosztującej 157 700 zł można liczyć na sportowe fotele, pełne reflektory LED, czarne, ozdobne wstawki nadwozia i przednie czujniki parkowania
  • GT - najlepiej wyposażone e-2008 to wydatek w wysokości 167 700 zł. Dostaniemy tu 18-calowe felgi, tapicerkę z Alcantary, podgrzewane fotele, multimedia z 10-calowym ekranem i nawigacją oraz pakiet systemów wspomagających kierowcę.

Jeśli chodzi o bezpośrednich konkurentów, póki co nie ma ich zbyt wielu. To głównie koreańskie produkty: Hyundai Kona Electric - od 152 900 zł, Kia e-Niro - od 146 990 zł oraz Kia e-Soul od 139 990 zł.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie