Kia e-Niro i E-Soul już w polskich salonach. To najtańsze auta z tak dużym zasięgiem

Koreańscy producenci odgrywają coraz większą rolę w segmencie pojazdów elektrycznych. Dotyczy to nie tylko Hyundaia, ale również Kii, która właśnie wyceniła na polskim rynku dwa nowe modele - e-Niro oraz e-Soul.

Modele e-Niro i e-Soul mają szanse na sukces w Polsce.Modele e-Niro i e-Soul mają szanse na sukces w Polsce.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Z uwagi na to, że Kia i Hyundai działają w ramach jednego koncernu, znajdziemy tu dokładnie ten sam napęd co w modelu Kona. Słynie on z przyzwoitego zasięgu i niezłych osiągów. Oznacza to, że zarówno Niro jak i Soul powinny być udanymi konstrukcjami, które spełnią oczekiwania klientów.

Ile trzeba za nie zapłacić? Zacznijmy od e-Soula, gdyż to on jest tutaj tańszą propozycją. Kia żąda za ten model co najmniej 139 900 zł. W zamian otrzymamy 136-konny silnik zasilany prądem, baterię o pojemności 39,2 kWh zapewniającą około 280 km na jednym ładowaniu oraz całkiem bogate wyposażenie.

Już w standardzie można liczyć na multimedia z 7-calowym ekranem, czujniki parkowania, kamerę cofania, dostęp bezkluczykowy, światła LED, automatyczną klimatyzację, czy aktywny tempomat z funkcją podążania w korku. Wyposażenie modelu Niro jest właściwie identyczne, a oba auta różnią się głównie kształtem nadwozia oraz wielkością.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Z uwagi na większą przestrzeń w kabinie, Niro z tym samym napędem kosztuje nieco więcej, bo co najmniej 146 990 zł. Co ważne, w obu przypadkach można też zdecydować się na mocniejszą jednostkę i pojemniejszą baterię. Wersja z 204-konnym silnikiem oraz 64 kWh akumulatorem kosztuje 167 990 zł, a w przypadku Soula będzie to 160 990 zł. Drożej, ale tu możemy już liczyć nawet na 450 km zasięgu.

Propozycje Kii nie należą do grona najtańszych pojazdów elektrycznych na polskim rynku, lecz jeśli weźmiemy pod uwagę parametry napędu i wyposażenie standardowe, cena okazuje się naprawdę atrakcyjna. Nie zdziwimy się jeśli zarówno e-Soul, jak i e-Niro zdobędą spore grono zwolenników.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowe zasady programu NaszEauto. Bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto. Bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli