WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

Podano ceny BYD Atto 2. Można kupić za mniej niż 100 tys. zł

Nieduży, elektryczny SUV w przystępnej cenie – taką ofertę na polski rynek rzuca chiński producent BYD. Najnowszy model Atto 2 kosztuje tyle, co dobrze wyposażony europejski kompakt z silnikiem spalinowym, na który nie można wziąć dopłaty. To dzięki niej zapłacimy za auto mniej niż 100 tys. zł.

BYD Atto 2BYD Atto 2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BYD
Marcin Łobodziński

BYD Atto 2 mierzy 4310 mm długości, 1830 mm szerokości i 1675 mm wysokości i ma stosunkowo długi rozstaw osi wynoszący 2620 mm, co zapewnia sporo miejsca w kabinie. Bagażnik ma pojemność 400 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy do 1340 litrów.

Obie dostępne wersje są wyposażone w 8,8-calowe cyfrowe wskaźniki. W przypadku ekranu obsługującego infotainment dostępny jest w standardowym rozmiarze 10,1 cala w wersji Active i 12,8 cala w wersji Boost.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kia EV4 i garść nowości. Najdziwniejszy sedan na rynku?

Podstawę elektrycznego napędu stanowi akumulator trakcyjny o pojemności 45,1 kWh wykorzystujący technologię Cell-to-Body. Stanowi część struktury nadwozia samochodu, co poprawia jego sztywność. Górna pokrywa akumulatora stanowi podłogę pojazdu.

BYD Atto 2
BYD Atto 2 © Materiały prasowe | BYD

Auto napędza silnik elektryczny o mocy 177 KM. Jego maksymalny moment obrotowy to 290 Nm. Producent obiecuje przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,9 s i prędkość maksymalną 160 km/h. Zasięg to 312 km w cyklu WLTP, a w warunkach miejskich aż 463 km.

Ładowanie prądem stałym o mocy 65 kW pozwala naładować akumulator od 10 do 80 proc. w 37 minut. Standardową trójfazową ładowarką AC o mocy 11 kW można naładować w pełni rozładowany akumulator do 100 proc. w ciągu 5,5 godziny. ATTO 2 w standardzie ma pompę ciepła i funkcję V2L (Vehicle-to-Load), która pozwala wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze do zasilania urządzeń zewnętrznych mocą 3,3 kW.

BYD Atto 2
BYD Atto 2 © Materiały prasowe | BYD

Ceny od 129 900 zł

Ceny startują z poziomu nieco poniżej 130 tys. zł za wersję Active, a za droższą, lepiej wyposażoną wersję Boost trzeba zapłacić 141 tys. zł. Już przy podstawowej kwocie wsparcia można kupić ten samochód za mniej niż 100 tys. zł.

Jeszcze w tym roku (trzeci kwartał) do oferty dołączy trzeci wariant wyposażenia Comfort, ale będzie miał już mocniejszy silnik i większy akumulator. Pozwoli to przejechać na jednym ładowaniu dystans 420 km w trybie WLTP.

BYD Atto 2
BYD Atto 2
BYD Atto 2
BYD Atto 2
BYD Atto 2
+10
Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀