Porsche Macan EV zadebiutuje z opóźnieniem przez problemy z oprogramowaniem

Elektryczny Macan to model, z którym Porsche wiąże spore nadzieje. Niestety na rynku pojawi się nie wcześniej niż w 2024 roku. Powód opóźnienia jest podobny jak w przypadku kilku innych modeli koncernu Volkswagena. Chodzi o oprogramowanie.

Ten model w 2024 roku doczeka się elektrycznego następcyTen model w 2024 roku doczeka się elektrycznego następcy
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Porsche
Aleksander Ruciński

Elektryczne SUV-y premium to dynamicznie rozwijający się segment. Porsche również ma w planach swojego przedstawiciela. Niestety, klienci muszą uzbroić się w cierpliwość. Macan EV, który pierwotnie miał być gotowy w 2023 roku, trafi na rynek z rocznym opóźnieniem.

Producent poinformował o tym w prospekcie wyemitowanym przy okazji giełdowego debiutu marki. Opóźnienia mogą dotyczyć nie tylko Macana EV, ale i projektu BEV 718 obejmującego elektrycznych następców modeli Boxster i Cayman.

Jak donosi brytyjski magazyn "Autocar", powołujący się na treści zawarte w prospekcie, dział Cariad odpowiedzialny za oprogramowanie w koncernie Volkswagena notuje opóźnienia. Trzeba dodać, że nie po raz pierwszy. Podobne kłopoty zaważyły również na terminach debiutów elektryków z Wolfsburga: ID.3 i ID.4.

Na tę chwilę Porsche jest dość mocno uzależnione od matczynego koncernu. "Autocar" zwraca jednak uwagę na plany technicznej autonomii. W przyszłości Porsche zamierza opracować m.in. własną platformę SSP Sport dla kolejnych odsłon Panamery i Taycana, a także dużego, ale nienazwanego jeszcze SUV-a.

Plany marki związane z elektryfikacją są dość poważne. Zgodnie z założeniami ponad połowa porsche sprzedawanych po 2025 roku ma być zelektryfikowana. W 2030 roku wynik powinien wzrosnąć do 80 proc.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie