Porsche pokazało zdjęcia Taycana Cross Turismo. Zobacz, gdzie już latał bokiem

Porsche Taycan doczeka się ciekawej wersji Cross Turismo - to już pewne. Auto powinno zadebiutować latem 2021 roku. Producent sukcesywnie podgrzewa atmosferę, prezentując coraz odważniejsze zdjęcia z testów. Na ich podstawie można śmiało stwierdzić, że nowy wariant zachowa emocjonujący charakter sportowego elektryka.

Taycan Cross pozwoli zjechać poza asfalt.Taycan Cross pozwoli zjechać poza asfalt.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Porsche
Aleksander Ruciński

Pierwszy elektryczny model Porsche, Taycan, okazał się ogromnym sukcesem marki. Nic więc dziwnego, że Niemcy chcą wycisnąć z niego jak najwięcej. By przyciągnąć do salonów kolejnych klientów, stworzą inną wersję nadwoziową Cross Turismo. Zapowiadane już kilkukrotnie auto ma być wkrótce gotowe.

Przedprodukcyjne egzemplarze uczestniczą w intensywnych testach. Fotografie niezbyt przesadnie zakamuflowanych aut krążą po sieci. Nawet Porsche nie stroni od ich publikowania. Co ważne, samochód jest poddawany także próbom poza asfaltem. - słusznie, w końcu to wersja cross o praktyczniejszym, bardziej wszechstronnym charakterze.

Biorąc pod uwagę, że współcześni klienci preferują ten segment rynku, istnieje spora szansa, że wydanie Cross będzie jeszcze popularniejsze od standardowego Taycana, choć oczywiście wiele zależy od dostępnych konfiguracji i cen, a te pozostają na razie tajemnicą.

Porsche Taycan Cross (2021)
Porsche Taycan Cross (2021) © mat. prasowe / Porsche

W kwestii napędu nie powinno być żadnych różnic, choć - przynajmniej początkowo - dostępność niektórych wersji może być ograniczona. Wszystko stanie się jasne prawdopodobnie już w kwietniu - wówczas mamy oficjalnie poznać Taycana Cross.

Już dziś jednak można wróżyć mu spory sukces. Wystarczy tylko wspomnieć, że jego starszy brat w 2020 roku znalazł więcej chętnych niż Boxster i Cayman razem wzięte. Aż 70 proc. sprzedanych egzemplarzy trafiło do Norwegii, ale i w Polsce auto cieszy się sporym wzięciem jak na niszowego elektryka.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"