Przełom w BMW. Neue Klasse X już zjechało z taśmy montażowej

BMW przygotowuje się do wykonania śmiałego stylistycznego skoku. Zaprezentowany w 2023 r. koncepcyjnym Vision Neue Klasse styl ucieleśnia się w postaci pierwszego, choć wciąż zamaskowanego egzemplarza produkcyjnego Neue Klasse X. Ten SUV może zawładnąć ulicami.

Prototyp BMW Neue Klasse XPrototyp BMW Neue Klasse X
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Tomasz Budzik

Futurystycznie, ale z mocnymi nawiązaniami do przeszłości. Ekstrawagancko, ale ze smakiem. Tak mają się prezentować samochody nowej rodziny BMW. Neue Klasse to ogólna nazwa dla modeli tradycyjnych segmentów, a także SUV-ów. Jak łatwo się domyślić, Neue Klasse X to właśnie reprezentant tych ostatnich. Bawarska firma pochwaliła się wyprodukowaniem testowych egzemplarzy modelu w węgierskiej fabryce w Debreczynie.

Zgodnie z planem seryjna produkcja BMW Neue Klasse X ma ruszyć pod koniec 2025 r. Wyprodukowanie pierwszych testowych egzemplarzy w tym zakładzie jest istotnym krokiem na drodze do osiągnięcia na czas pełnych zdolności wytwórczych. Pozwala to nie tylko sprawdzić, czy urządzenia do produkcji nowości BMW zostały właściwie wykonane, ale też przetestować logistykę produkcji i doszlifować ją, zanim prace ruszą pełną parą.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Škoda Elroq to pierwszy kompaktowy elektryk marki. Cena zapowiada się atrakcyjnie

Samochód, który dziś znany jest pod nazwą BMW Neue Klasse X, będzie w pełni elektryczny. Czy oznacza to, że nowa szkoła projektowania nadwozi aut bawarskiej marki pozostanie niedostępna dla tych, którzy zdecydują się na auto z silnikiem spalinowym? Być może stanie się inaczej.

W październiku 2024 r. szef stylistów BMW w jednym z wywiadów stwierdził, że styl, który reprezentowany jest przez prototypy Neue Klasse, znajdzie zastosowanie również w przypadku samochodów spalinowych. Wcześniej Niemcy przewidywali, że wygląd "w stylu Neue Klasse" będzie wyróżnikiem aut elektrycznych.

Prototyp Neue Klasse X może różnić się od wersji produkcyjnej
Prototyp Neue Klasse X może różnić się od wersji produkcyjnej © Materiały prasowe | BMW
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach