WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

Škoda 110 R powraca jako nowoczesne coupe – niestety tylko wirtualnie

Škoda zaprezentowała cyfrową wersję współczesnej interpretacji kultowego modelu 110 R. Nowoczesny projekt, inspirowany klasykiem z lat 70., to część serii koncepcyjnej.

Škoda 110R ConceptŠkoda 110R Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Škoda
Aleksander Ruciński

Škoda postanowiła odświeżyć legendarny model 110 R, prezentując jego cyfrową wersję. Nowy projekt nie trafi jednak do produkcji – to jedynie wirtualna wizja, która łączy tradycję z nowoczesnością. Marka wykorzystała swój najnowszy język stylistyczny, by nadać klasykowi zupełnie nowy charakter.

Oryginalny 110 R zadebiutował w 1970 r. i kosztował równowartość 40 miesięcznych pensji. Mimo wysokiej ceny, model odniósł sukces – w ciągu dekady sprzedano ponad 57 tys. egzemplarzy. Współczesna koncepcja zachowuje sportowy charakter, ale zamiast silnika spalinowego przewidziano napęd elektryczny.

Projektant Richard Švec postawił na nowoczesność, rezygnując z retro detali. Charakterystyczne światła, aerodynamiczne felgi i czarne pasy z przodu, skrywające czujniki i radary, podkreślają futurystyczny styl. Zamiast tradycyjnych klamek pojawiły się kamery boczne, a wloty powietrza nawiązują do oryginału z lat 70.

Skoda Kodiaq - ma diesla i ogromny bagażnik

Z tyłu znalazł się emblemat "S 110 R", będący ukłonem w stronę pierwowzoru. Całość wpisuje się w serię "Icons Get a Makeover", w której Škoda prezentuje cyfrowe reinterpretacje swoich klasyków. Projekt skupia się na czystych liniach i minimalizmie.

Oryginalny model ważył zaledwie 880 kg i nie imponował osiągami – przyspieszenie do 100 km/h zajmowało mu 19 s. Miał czterocylindrowy silnik 1,1 l, napęd na tył i dwa bagażniki. Nowa koncepcja nie zdradza szczegółów technicznych, ale nacisk położono na lekkość konstrukcji.

Współczesny rynek coupe kurczy się, a elektryczny napęd nie ułatwia powrotu sportowych modeli Škody. Eksperci podkreślają, że takie projekty są dziś trudne do zrealizowania komercyjnie z powodów finansowych. Zainteresowanie takimi pojazdami jest zbyt małe, by ich opracowywanie było ekonomicznie opłacalne.

Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟