Smart kończy produkcję Forfour. Wkrótce marka rozpocznie nowy rozdział

Mały, sympatyczny i od niedawna wyłącznie elektryczny model Smarta przechodzi do historii. 4-drzwiowy Forfour pożegnał się ze słoweńską fabryką i chwilowo nie doczeka się bezpośredniego następcy. Ale firma już szykuje nowy rozdział.

Smart Forfour kończy swoją karieręSmart Forfour kończy swoją karierę
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Filip Buliński

Jak donosi portal Electrive, Smart zakończył pod koniec grudnia 2021 r. produkcję swojego większego modelu Forfour. W historii samochodu można wyróżnić trzy rozdziały – najpierw był autem segmentu B, dzieląc podzespołu z Mitsubishi Coltem, aby w drugiej generacji skurczyć się do segmentu A, zyskać nietypowy jak na tę klasę, napęd na tylne koła i stać się technicznym bliźniakiem Renault Twingo. Ostatnim etapem było przestawienie całej marki na napęd elektryczny, co zaowocowało przemianowaniem na EQ Forfour.

Wycofanie z rynku Forfour jest jednym z etapów wygaszania dotychczasowej oferty modelowej marki i rozpoczęcia nowego rozdziału. W sprzedaży utrzymuje się jeszcze EQ Fortwo, jednak najprawdopodobniej i z nim wkrótce się pożegnamy. Producent zamierza co prawda zostać w sferze elektrycznych aut, ale nie będą one już miały tak kieszonkowego rozmiaru, jak dotychczas.

Zapowiedź przyszłości mogliśmy oglądać podczas targów IAA, gdzie zaprezentowano nowy prototyp pod nazwą Concept No.1. Jest on owocem współpracy z Geely, z którym Smart wszedł w spółkę joint venture, wykorzystując m.in. płytę podłogową chińskiego koncernu.

Patrząc na to, jak współpraca z Geely wyszła Volvo na dobre, można się spodziewać, że podobnie będzie także ze Smartem. Kiedy możemy spodziewać się produkcyjnej wersji wspomnianego prototypu? Tego jeszcze nie wiadomo, ale być może dalsze szczegóły poznamy w tym roku.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy