Styczeń 2021 rozczarował. Do miliona elektryków brakuje nam tylko o 148 aut mniej

Polski rynek aut elektrycznych zaczyna rok 2021 z mizernym wynikiem. Niewielka liczba rejestracji i spadek w porównaniu do 2020 nie napawają optymizmem. Powody do radości mają jednak Francuzi i... Mercedes.

Volkswagen ID.3 i Nissan Leaf zakończyły styczeń 2021 roku z takim samym wynikiem - 6 rejestracjiVolkswagen ID.3 i Nissan Leaf zakończyły styczeń 2021 roku z takim samym wynikiem - 6 rejestracji
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

Jak informuje IBMR Samar, w styczniu 2021 w Polsce zarejestrowano 148 aut elektrycznych. Aż chce się dopisać "zaledwie 148 aut", bo w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jest to wynik o 31 proc. gorszy. Jest zdecydowanie za wcześnie, by zwiastować spowolnienie na polskim rynku elektryków (szczególnie po naprawdę udanym 2020), ale bez dwóch zdań jest to żółta lampka.

Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? IBMR Samar podpowiada, że "winna" jest ograniczona podaż Škody Citigo-e IV. W 2020 roku ten samochód sprzedawał się tak dobrze, że producent musiał wstrzymać przyjmowanie zamówień. Czeski elektryk wrócił do oferty pod koniec stycznia 2021, więc niewykluczone, że zacznie odrabiać straty.

Liderów stycznia mieliśmy dwóch. Pierwszy z nich to Renault Zoe, czyli w miarę niedrogi elektryk z dużym (395 km) deklarowanym zasięgiem. Drugi to już jednak zaskoczenie – kosztujący przynajmniej 338 tys. zł Mercedes EQC. Oba modele miały w styczniu 23 rejestracje. Podium zamyka udany Peugeot e-208 z wynikiem 17 egzemplarzy.

Top 10 elektryków w Polsce (styczeń 2021):

  • Renault Zoe - 23 egzemplarze
  • Mercedes EQC - 23 egzemplarze
  • Peugeot e-208 - 17 egzemplarzy
  • Audi e-tron - 14 egzemplarzy
  • Tesla Model 3 - 11 egzemplarzy
  • Fiat 500 - 8 egzemplarzy
  • Nissan Leaf - 6 egzemplarzy
  • Volkswagen ID.3 - 6 egzemplarzy
  • Peugeot e-2008 - 5 egzemplarzy
  • BMW i3 - 5 egzemplarzy

Na uwagę zasługuje również wysoka pozycja Audi e-trona (kolejny drogi SUV) oraz Tesli Model 3. Amerykański producent ma więcej powodów do radości. W Polsce jest już 970 aut firmy Elona Muska, a otworzony niedawno pierwszy salon marki z pewnością skróci czas do pierwszego tysiąca.

Łącznie na polskich drogach porusza się 10 010 samochodów elektrycznych. Numerem 1 jest ciągle Nissan, a najpopularniejszym modelem pozostaje Leaf.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona