Suzuki Swace z nowym napędem. Lifting, którego "nie było"

Zwykle piszemy o wszystkich istotnych liftingach, a ten, który przeszła Toyota Corolla, jest szczególnie istotny, ponieważ dostała ona nową generację napędu hybrydowego. Jako że Suzuki Swace jest mocno w cieniu toyoty, o jego liftingu nie było głośno. A i tu zaszły istotne zmiany.

Suzuki Swace przed (z lewej) i po liftingu (z prawej)Suzuki Swace przed (z lewej) i po liftingu (z prawej)
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

Zmodyfikowany na rocznik 2023 Suzuki Swace trafił do sprzedaży na polskim rynku na koniec marca. Nowy napęd hybrydowy ze znanym z poprzedniej wersji silnikiem benzynowym 1.8 o mocy 98 KM otrzymał zmodernizowany silnik elektryczny, dzięki czemu moc systemowa hybrydowego wzrosła ze 122 KM do 140 KM. To oczywiście te same zmiany, które objęły odświeżoną Corollę.

Dzięki wyższej mocy Swace przyśpiesza od 0 do 100 km w 9,4 s, a to aż o 1,7 s szybciej niż poprzednik. Poprawa dynamiki w obszarze napędu elektrycznego nie wpłynęła natomiast na zużycie paliwa. Co więcej, dzięki wydajniejszej części elektrycznej nowy Swace może przejechać średnio większy dystans z użyciem silnika elektrycznego niż poprzednik.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Suzuki Swace - to... skomplikowane

Systemy bezpieczeństwa nowego Suzuki Swace zostały doposażone w dwie nowe funkcje:

  • system SEA (Safe Exit Assist) ostrzegający kierowcę przed zbliżającym się pojazdem – również rowerem – podczas otwierania drzwi,
  • system EDSS (Emergency Driving Stop System), który w chwili wykrycia zasłabnięcia kierowcy podczas jazdy zatrzymuje bezpiecznie samochód.

Dodatkowo listę wyposażenia uzupełniono o odświeżony system multimedialny z bezprzewodową łącznością Apple CarPlay i 8-calowym ekranem. Nowy jest też zestaw wskaźników. W wyglądzie zewnętrznym zmieniono jedynie to, co nie wymagało zmian kształtów, czyli reflektory przednie i tylne światła.

Ile kosztuje nowe Suzuki Swace?

Nowe Suzuki Swace można kupić w jednej z dwóch wersji wyposażenia  niższej Premium Plus za 126 900 zł lub wyższej Elegance za 136 900 zł. Dostępne jest wyłącznie z napędem hybrydowym opartym na silniku 1.8. Toyota oferuje Corollę TS (kombi) z takim napędem w pięciu wersjach wyposażenia.

Suzuki swoimi wersjami celuje pomiędzy wersje Toyoty. Premium Plus jest nieco droższe od bazowej Corolli Active i nieco tańsze od specyfikacji Comfort. Podobnie jest z Elegance, które ulokowano cenowo pomiędzy wersjami Comfort i Style Toyoty Corolli.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem