Tani elektryk z opóźnieniami. Winne oprogramowanie

Nowy Citroën ë‑C3 trafi do klientów później, niż początkowo przewidywano. Pierwsze sztuki miały wyjechać z salonów w drugim kwartale 2024 roku.

Citroen e-C3Citroen e-C3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Citroen
Aleksander Ruciński

Jak informuje Bloomberg, powodem opóźnień są problemy z oprogramowaniem, które nie spełnia standardów pozwalających na masową sprzedaż. Stellantis pracuje nad rozwiązaniem, dzięki któremu auto trafi na rynek tuż po wakacjach.

Citroën ë‑C3 jest ważnym modelem dla całego koncernu Stellantis. Samochód zapowiadany jako elektryk za mniej niż 25 tys. euro (dokładnie 23 300 euro, a w Polsce 110 650 zł) ma rywalizować z konkurencyjnym Renault R5 pozycjonowanym w tym samym segmencie i pułapie cenowym.

Na tę chwilę liczba zamówień przekroczyła 30 tys. egzemplarzy, a klienci z niecierpliwością oczekują na swoje samochody. Warto odnotować, że nie jest to jedyny model Stellantisu, który trafi na rynek później, niż przewidywano.

Podobny los spotkał bowiem droższego i wyżej pozycjonowanego Peugeota e-3008. Bloomberg, powołujący się na wewnętrzne źródła, twierdzi, że tu powodem był brak komponentów zespołu napędowego.

Opóźnienia dotykają zresztą nie tylko koncern Stellantis, stając się powszechnym problemem współczesnego rynku motoryzacyjnego. Przykład? Flagowe Volvo EX90, które wjechało na rynek blisko dwa lata po oficjalnej premierze.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem