Tesla Cybertruck z akcją serwisową. Nakładka może zaklinować pedał gazu

Właściciele Cybertrucków zdecydowanie nie mają łatwego życia. Nowe dziecko Tesli zostało objęte akcją serwisową, która dotyczy wszystkich wyprodukowanych egzemplarzy. Mały błąd produkcyjny może generować śmiertelne niebezpieczeństwo.

Plastikowa nakładka w Cybertrucku może odpaść z pedału gazu i go zaklinowaćPlastikowa nakładka w Cybertrucku może odpaść z pedału gazu i go zaklinować
Źródło zdjęć: © Tesla, YouTube | The Verge
Kamil Niewiński
3

Zablokowany pedał gazu, z którym nie da się nic zrobić, to scenariusz rodem z sennego koszmaru. Chociaż oczywiście da się usłyszeć o tego typu sytuacjach, są to wydarzenia niezwykle sporadyczne. Gorzej, jeśli do podobnego scenariusza może doprowadzić wada konstrukcyjna auta. Tak też jest niestety w przypadku Tesli Cybertruck.

Już dobre kilka tygodni temu do sieci zaczęły trafiać nagrania przedstawiające usterki pedału gazu. Okazało się, że nałożona na niego plastikowa nakładka może poluzować się lub odpaść, a tym samym zaklinować się nad obiciem, blokując powrót pedału do wyjściowej pozycji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla S Plaid - 1020 KM na kołpakach

Nie trzeba chyba tłumaczyć, jak niebezpieczna może być to sytuacja, chociaż usterka na pierwszy rzut oka może wydawać się błaha. W mediach społecznościowych sprawa ta zaczęła zbierać spore zasięgi, dlatego też konieczna była stanowcza reakcja. Zdecydował się na nią amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego.

NHTSA potwierdziła istnienie tej usterki, ogłaszając przy okazji rozpoczęcie akcji serwisowej. Łącznie dotyczy ona 3 878 egzemplarzy wyprodukowanych pomiędzy 13 listopada 2023 r. a 4 kwietnia 2024 r. Ogólnie rzecz ujmując — akcją objęto każdego wypuszczonego już na rynek Cybertrucka.

Jak donosi portal "Motor1", powodem takiego zachowania nakładki było wykorzystanie mydła jako smaru w procesie łączenia jej z pedałem gazu. Chociaż ułatwiało to dopasowanie plastikowego elementu, przez wspomniane mydło nie przylegał on odpowiednio do samego pedału. To zaś zwiększało szansę na jego odklejenie się.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla recalls all 3,878 Cybertrucks over faulty accelerator pedal. #Tesla

W nowych egzemplarzach Tesla zmieniła sposób montażu nakładki, a wykorzystanie mydła tłumaczono wprowadzeniem "nieautoryzowanej zmiany" na linii produkcyjnej. W celu wyeliminowania problemu we wcześniejszych partiach konieczna jest jednak wizyta w serwisie.

Szczęściem w nieszczęściu jest jednak fakt, że Cybertruck ma fabryczne zabezpieczenie na wypadek zaklinowania się pedału gazu. Jeśli kierowca naciśnie w takiej sytuacji hamulec, samochód zignoruje reakcję ze strony układu silnikowego i zatrzyma pojazd. NHTSA postanowiła to zresztą podkreślić w swoim raporcie.

— Naciśnięcie pedału hamulca powoduje zmniejszenie momentu obrotowego napędu, także w momencie, gdy zarówno pedał hamulca, jak i pedał przyspieszenia są wciśnięte. Dalsze naciskanie pedału hamulca spowoduje zatrzymanie pojazdu tak szybko, jak gdyby pedał gazu nie był wciśnięty — radzi właścicielom Cybertrucka urząd.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców