Tesla odświeżyła Model Y. Właśnie debiutuje w Chinach

Tesla dość niespodziewanie pochwaliła się zaktualizowanym Modelem Y. Zmiany nie są duże, ale zauważalne.

Tesla Model YTesla Model Y
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Tesla
Aleksander Ruciński
9

Co ciekawe, Tesla nie określa odświeżenia mianem oficjalnego liftingu, jak miało to miejsce w przypadku Modelu 3. Ten, ma nastąpić bowiem dopiero w 2024 roku. Najnowsze wydanie crossovera Y jest więc czymś w rodzaju wersji przejściowej. Po czym ją poznacie?

Wprawne oko zauważy przede wszystkim nowy wzór 19-calowych felg wykończonych ciemną szarością. Są one nie tylko atrakcyjniejsze wizualnie, ale i prawdopodobnie wydajniejsze w kwestii aerodynamiki.

Świadczą o tym dane dotyczące zasięgu, który zgodnie z deklaracjami, w wersji RWD wynosi teraz 554 km - o więcej 9 km niż dotychczas, a w odmianie Long Range - 688 km, co jest wynikiem lepszym o 28 km.

Tesla Model Y
Tesla Model Y © Materiały prasowe | Tesla

Wątpliwe jednak, by Tesla uzyskała aż taką poprawę dzięki samym felgom. Tym bardziej, że widać również zmiany w kwestii osiągów. Wydanie RWD ma teraz osiągać setkę w 5,9 s zamiast 6,9 s. Oznacza to, że Amerykanie majstrowali także przy samym napędzie.

Kilka detali zmieniło się również we wnętrzu. Model Y zyskał nastrojowe oświetlenie RGB i tekstylne wykończenie kokpitu będące alternatywą dla drewna. Zdaniem chińskich mediów, auto zyskało także nowocześniejsze podzespoły odpowiadające za jazdę autonomiczną oraz działanie systemów pokładowych.

Co ciekawe, aktualizacja nie wpłynęła na chińskie ceny modelu. Czy podobnie będzie w Europie i USA? Przekonamy się niebawem.

  • Tesla Model Y na rok modelowy 2024
  • Tesla Model Y na rok modelowy 2024
  • Tesla Model Y na rok modelowy 2024
  • Tesla Model Y na rok modelowy 2024
  • Tesla Model Y na rok modelowy 2024
  • Tesla Model Y na rok modelowy 2024
  • Tesla Model Y
  • Tesla Model Y
[1/8] Tesla Model Y na rok modelowy 2024 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Tesla

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas