Test: Audi Q4 e-tron - zobacz, dokąd zmierza motoryzacja

Każdy, kto obserwuje rynek motoryzacyjny, może zastanawiać się, jak będzie on wyglądać za kilka lat. Zmiany są nieuniknione, a niektóre modele bardzo wyraźnie pokazują ich kierunek. Jednym z takich aut jest Audi Q4 e-tron.

Maciej Gomułka

Audi Q4 e-tron - test wideo

Do niedawna samochód elektryczny wzbudzał ogromne zainteresowanie z uwagi na jego nietypowy rodzaj zasilania. Obecnie większość producentów ma w swojej ofercie auta bezemisyjne, dlatego wyścig między koncernami rozgrywa się na płaszczyźnie zaawansowania technologicznego, które ułatwia korzystanie z samochodu na co dzień.

Audi Q4 e-tron jest naszpikowane elektroniką, która ma ułatwiać życie oraz dbać o nasze bezpieczeństwo. Moim zdaniem jednak niektóre systemy asystujące zbyt mocno chcą ingerować w jazdę i spokojnie można by było sobie bez nich poradzić. O czym mówię? Zobaczcie w filmie.

Ten model dobrze sprawdzi się jako samochód do jazdy na co dzień. Jest przestronny, nieźle wykonany i ma sensowny zasięg. Należy pamiętać, że deklarowany przez producenta maksymalny dystans możliwy do pokonania, jest osiągalny przez kierowcę, jednak wymaga to wielu wyrzeczeń i idealnych wręcz warunków drogowych i atmosferycznych. Jeśli ktoś liczy, że przejedzie tym samochodem autostradowy dystans ponad 500 km zimą, niestety musi poczekać do lata i poszukać drogi, na której będzie mógł utrzymać stałą prędkość na poziomie 70 km/h. Wtedy to ma szansę się udać.

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny