Ssangyong Torres EVX © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Test: Ssangyong Torres EVX - produkt (niezbyt) unikalny

Mateusz Lubczański

Zazwyczaj gdy piszemy o Ssangyongach, wydźwięk testu jest następujący: to już, to jest ten model, który postawi markę na nogi, nic tylko kupować i wyjeżdżać z salonu. Tym razem jednak tak nie będzie. Nawet jeśli trudno się do czegokolwiek przyczepić w elektrycznym Torresie, to jednak wątpię, by sprzedawał się jakoś rewelacyjnie.

Przypomnę tylko, że Ssangyong jest marką koreańską, a nie chińską, i od wielu już lat próbuje się przebić na rynku nowych samochodów. To auta nierzucające się w oczy, dobrze wykonane i – jak zazwyczaj je zapamiętałem – z paliwożernym silnikiem o pojemności 1,5 l i mocą 163 KM. Był "pakowany" do prawie każdego auta z jakim miałem styczność.

Torres – którego test możecie przeczytać np. tutaj – to idealnie wpisujący się w segment SUV C model. Był dużym eksperymentem, bo np. jego światła skopiowano z Range Rovera Evoque, elementy maski z Forda Bronco, tylna klapa udawała, że odsuwa się w bok, a na słupku C zainstalowano schowki niczym w najbardziej ekstremalnym Defenderze. Ostatecznie to zadziałało, Torres przyciąga wzrok i nie inaczej jest z wersją elektryczną, której pas przedni to jeden długi LED.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem