Tokyo Motor Show 2019: premiera Lexusa LF-30, pierwszego elektryka japońskiej marki

W przedostatnią środę października wystartowały targi Tokyo Motor Show 2019. Kilku japońskich producentów wybrało właśnie to wydarzenie, by odsłonić przed publicznością przełomowe dla siebie modele. Jedną z marek stawiających kamień milowy swojej historii jest Lexus.

Lexus LF-30 wzbudził w Tokio prawdziwą sensację.Lexus LF-30 wzbudził w Tokio prawdziwą sensację.
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Mariusz Zmysłowski

LF-30 – tak nazywa się pierwszy w historii samochód elektryczny Lexusa. Po kształtach, które widzicie na zdjęciach, nietrudno zorientować się, że to model koncepcyjny. Nie tylko jego design jest tu odważną wizją.

O tym, że to ważne auto, najlepiej świadczy zamieszanie, którego narobiło na targach. Ostatni raz widziałem taki tabun ludzi gnających do pojazdu, gdy VW pokazywał we Frankfurcie ID.3. Japończycy z kamerami i drabinami, nawet mimo wysokiej kultury, jaką może poszczycić się ten naród, prawie się potratowali, gdy skończyła się konferencja.

Lexus LF-30
Lexus LF-30 © fot. Mariusz Zmysłowski

Lexus LF-30 jest ważny dla marki, bo otwiera drzwi z zupełnie nową perspektywą. Dotychczas japoński producent kurczowo trzymał się hybryd. Oczywiście opanował sztukę budowania tych napędów na bardzo wysokim poziomie, ale w dobie elektryfikacji totalnej całych gam marek premium, Lexus potrzebuje konkurenta dla Mercedesa EQC, Audi e-trona oraz Jaguara I-Pace’a. I to szybko.

Co ciekawe – LF-30 wcale tym konkurentem nie jest. To koncept, który zwiastuje raczej, jak będą wkrótce wyglądać auta Lexusa, jakimi mają dysponować rozwiązaniami i jakie mają mieć osiągi. Zatem premiera elektrycznego modelu produkcyjnego tej japońskiej marki, która nastąpi już w roku 2020, nie będzie ściśle związana z LF-30, który sięga dalej w przyszłość.

Lexus LF-30
Lexus LF-30 © fot. Mariusz Zmysłowski

Studyjny lexus dysponuje napędem zasilanym prądem, który ma zapewnić 500 km zasięgu. Jego moc wynosi 400 kW, a moment obrotowy 700 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje teoretycznie tylko 3,8 s. Nieźle, jak na auto ważące 2,4 t.

Duża masa nie bierze się znikąd. Nie tylko akumulatory rozłożone w podłodze dodają kilogramów konceptowi. Jest on wyposażony w aż 4 silniki elektryczne – po jednym na koło. Dzięki temu LF-30 może być napędzany w dowolnej konfiguracji, w zależności od potrzeb trakcyjnych.

Jeśli uważnie przyjrzycie się zdjęciom, zauważycie, że LF-30 nie dysponuje żadnym gniazdem do ładowania. Lexus twierdzi, że prawdziwy komfort podróżowania zacznie się wtedy, gdy po jej zakończeniu nie będzie trzeba podłączać kabla do gniazdka. LF-30 ma się ładować wyłącznie indukcyjnie.

Lexus LF-30
Lexus LF-30 © fot. mat. prasowe

Skoro przyszłoroczny elektryczny model Lexusa nie ma szczególnie dużego związku z LF-30, to kiedy zobaczymy produkcyjną odmianę tej czterokołowej wizji? Podpowiedź tkwi w samej nazwie. LF-30 to koncept, który wybiega do roku 2030. Zatem sztuczna inteligencja wspomagająca kierowcę i autonomizująca jazdę, superszybkie ładowanie indukcyjne i ogromne drzwi unoszone do góry – na to wszystko będziemy musieli jeszcze długo poczekać.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/17] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯