Vlog: 5 rzeczy o Dacii Spring. To warto wiedzieć o najtańszym elektryku na rynku

Wiemy już, że kosztuje przynajmniej 76 900 zł. Wiemy też, że obecnie auto można tylko wynająć na minuty u jednego z operatorów działających w Warszawie. Ale co jeszcze skrywa Dacia Spring? O tym opowiadam w krótkim vlogu.

Michał Zieliński

Dacia Spring - vlog

Na papierze Dacia Spring nie zachwyca. Napędza ją silnik o mocy 45 KM, przez co auto potrzebuje aż 19 s, by rozpędzić się do 100 km/h. Deklarowany zasięg? Akumulator o pojemności 27,3 kWh nie gwarantuje cudów – 230 km mierzone w homologacji WLTP. A to nie wszystkie kompromisy, na które musiała pójść Dacia, żeby Spring był tak tani.

Jednak czy te kompromisy przeszkadzają na co dzień? Czy faktycznie Spring jest na tyle wolny, że jazda nim jest uciążliwa? I co dobrego skrywa ten mały, taniutki elektryk? Odpowiedzi na te pytania mogłem poznać podczas krótkiego spotkania z pierwszą dacią na prąd. Zapraszam na krótki vlog, gdzie mówię o 5 rzeczach, które warto wiedzieć o tym aucie.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy