Volkswagen Golf eHybrid oraz GTE już w salonach. Polskie ceny wersji plug-in

Volkswagen Golf 8 doczekał się aż dwóch hybryd plug-in - słabszej eHybrid oraz mocniejszej GTE. Obie zostały już wycenione. Ile trzeba zapłacić za możliwość łączenia zalet pojazdu spalinowego i elektrycznego?

W gamie nowego Golfa znajdziemy aż dwie hybrydy plug-in.W gamie nowego Golfa znajdziemy aż dwie hybrydy plug-in.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Hybrydy plug-in cieszą się coraz większą popularnością. W Volkswagenie najwyraźniej zdają sobie z tego sprawę, gdyż ósme wydanie Golfa doczekało się aż dwóch wariantów z takim napędem.

Niezależnie od wersji bazę stanowi ten sam spalinowy silnik 1.4 TSI. Połączono go z elektrycznym generatorem oraz dodatkową baterią. W teorii komponenty są identyczne, ale różni się system zarządzający ich wykorzystaniem. Właśnie dlatego w wersji GTE możemy liczyć na bardziej sportowy, a w eHybrid ekologiczny charakter.

Golf eHybrid może pochwalić się mocą 204 KM i maksymalnym zasięgiem na prądzie wynoszącym nawet 80 km. GTE z kolei ma 245 KM co przekłada się na odczuwalnie lepsze osiągi, ale odbija się na zasięgu - tu bezemisyjnie pokonamy tylko 62 km.

Volkswagen Golf Plug-In Hybrid - minimalne ceny wersji silnikowych:

  • 1.4 TSI Plug-In Hybrid 204 KM, DSG6 - od 144 090 zł
  • 1.4 TSI Plug-In Hybrid 245 KM DSG6 - od 169 890 zł

Jeśli chodzi o wyposażenie, dla każdego z napędów plug-in przewidziano po jednej odmianie wyposażenia. Klienci decydujący się na Golfa eHybrid są więc skazani na wydanie Style, a kupujący GTE dostaną odmianę o nazwie GTE. Odstępstwa od standardowej konfiguracji są więc możliwe jedynie po skorzystaniu z listy opcji. Trzeba jednak przyznać, że baza nie rozczarowuje.

Volkswagen Golf Plug-In Hybrid - wersje wyposażenia:

  • eHybrid Style - m.in. pełne oświetlenie LED, automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania, aktywny tempomat, system Front Assist, cyfrowe wskaźniki, multimedia z nawigacją satelitarną, tapicerka z Alcantary, 16-calowe felgi aluminiowe
  • GTE - dodatkowo m.in. sportowe zawieszenie, 17-calowe felgi, pakiet aerodynamiczny nadwozia, sportowe fotele, sportowa kierownica

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek