Volkswagen Golf eHybrid oraz GTE już w salonach. Polskie ceny wersji plug-in
Volkswagen Golf 8 doczekał się aż dwóch hybryd plug-in - słabszej eHybrid oraz mocniejszej GTE. Obie zostały już wycenione. Ile trzeba zapłacić za możliwość łączenia zalet pojazdu spalinowego i elektrycznego?
25.08.2020 | aktual.: 13.03.2023 13:00
Hybrydy plug-in cieszą się coraz większą popularnością. W Volkswagenie najwyraźniej zdają sobie z tego sprawę, gdyż ósme wydanie Golfa doczekało się aż dwóch wariantów z takim napędem.
Niezależnie od wersji bazę stanowi ten sam spalinowy silnik 1.4 TSI. Połączono go z elektrycznym generatorem oraz dodatkową baterią. W teorii komponenty są identyczne, ale różni się system zarządzający ich wykorzystaniem. Właśnie dlatego w wersji GTE możemy liczyć na bardziej sportowy, a w eHybrid ekologiczny charakter.
Golf eHybrid może pochwalić się mocą 204 KM i maksymalnym zasięgiem na prądzie wynoszącym nawet 80 km. GTE z kolei ma 245 KM co przekłada się na odczuwalnie lepsze osiągi, ale odbija się na zasięgu - tu bezemisyjnie pokonamy tylko 62 km.
Volkswagen Golf Plug-In Hybrid - minimalne ceny wersji silnikowych:
- 1.4 TSI Plug-In Hybrid 204 KM, DSG6 - od 144 090 zł
- 1.4 TSI Plug-In Hybrid 245 KM DSG6 - od 169 890 zł
Jeśli chodzi o wyposażenie, dla każdego z napędów plug-in przewidziano po jednej odmianie wyposażenia. Klienci decydujący się na Golfa eHybrid są więc skazani na wydanie Style, a kupujący GTE dostaną odmianę o nazwie GTE. Odstępstwa od standardowej konfiguracji są więc możliwe jedynie po skorzystaniu z listy opcji. Trzeba jednak przyznać, że baza nie rozczarowuje.
Volkswagen Golf Plug-In Hybrid - wersje wyposażenia:
- eHybrid Style - m.in. pełne oświetlenie LED, automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania, aktywny tempomat, system Front Assist, cyfrowe wskaźniki, multimedia z nawigacją satelitarną, tapicerka z Alcantary, 16-calowe felgi aluminiowe
- GTE - dodatkowo m.in. sportowe zawieszenie, 17-calowe felgi, pakiet aerodynamiczny nadwozia, sportowe fotele, sportowa kierownica