Volkswagen Golf eHybrid oraz GTE już w salonach. Polskie ceny wersji plug-in

Volkswagen Golf 8 doczekał się aż dwóch hybryd plug-in - słabszej eHybrid oraz mocniejszej GTE. Obie zostały już wycenione. Ile trzeba zapłacić za możliwość łączenia zalet pojazdu spalinowego i elektrycznego?

W gamie nowego Golfa znajdziemy aż dwie hybrydy plug-in.W gamie nowego Golfa znajdziemy aż dwie hybrydy plug-in.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Hybrydy plug-in cieszą się coraz większą popularnością. W Volkswagenie najwyraźniej zdają sobie z tego sprawę, gdyż ósme wydanie Golfa doczekało się aż dwóch wariantów z takim napędem.

Niezależnie od wersji bazę stanowi ten sam spalinowy silnik 1.4 TSI. Połączono go z elektrycznym generatorem oraz dodatkową baterią. W teorii komponenty są identyczne, ale różni się system zarządzający ich wykorzystaniem. Właśnie dlatego w wersji GTE możemy liczyć na bardziej sportowy, a w eHybrid ekologiczny charakter.

Golf eHybrid może pochwalić się mocą 204 KM i maksymalnym zasięgiem na prądzie wynoszącym nawet 80 km. GTE z kolei ma 245 KM co przekłada się na odczuwalnie lepsze osiągi, ale odbija się na zasięgu - tu bezemisyjnie pokonamy tylko 62 km.

Volkswagen Golf Plug-In Hybrid - minimalne ceny wersji silnikowych:

  • 1.4 TSI Plug-In Hybrid 204 KM, DSG6 - od 144 090 zł
  • 1.4 TSI Plug-In Hybrid 245 KM DSG6 - od 169 890 zł

Jeśli chodzi o wyposażenie, dla każdego z napędów plug-in przewidziano po jednej odmianie wyposażenia. Klienci decydujący się na Golfa eHybrid są więc skazani na wydanie Style, a kupujący GTE dostaną odmianę o nazwie GTE. Odstępstwa od standardowej konfiguracji są więc możliwe jedynie po skorzystaniu z listy opcji. Trzeba jednak przyznać, że baza nie rozczarowuje.

Volkswagen Golf Plug-In Hybrid - wersje wyposażenia:

  • eHybrid Style - m.in. pełne oświetlenie LED, automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania, aktywny tempomat, system Front Assist, cyfrowe wskaźniki, multimedia z nawigacją satelitarną, tapicerka z Alcantary, 16-calowe felgi aluminiowe
  • GTE - dodatkowo m.in. sportowe zawieszenie, 17-calowe felgi, pakiet aerodynamiczny nadwozia, sportowe fotele, sportowa kierownica
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje