Volkswagen ID.3 rozbity przez Euro NCAP. Wyniki nie zaskakują

Pięć gwiazdek i nieco rozczarowujący wynik w zakresie ochrony pieszych. Oto rezultat testów zderzeniowych elektrycznego Volkswagena ID.3. To druga po Toyocie Yaris próba przeprowadzona z wykorzystaniem nowego systemu ocen.

ID.3 to drugie auto przetestowane zgodnie z nowymi kryteriami oceny.ID.3 to drugie auto przetestowane zgodnie z nowymi kryteriami oceny.
Źródło zdjęć: © fot. Euro NCAP
Aleksander Ruciński

Elektryczny ID.3 to bez wątpienia najważniejsza z tegorocznych premier koncernu Volkswagena. Auto zbiera niezłe noty za napęd, zasięg i praktyczność, ale czy jest bezpieczne? Niezawodni specjaliści z Euro NCAP postanowili to sprawdzić, rozbijając niemiecką premierę w drobny mak. Wyniki są więcej niż zadowalające. Mimo nowych, bardziej rygorystycznych procedur testowych, kompakt uzyskał najwyższy wynik 5 gwiazdek. A jak spisał się w poszczególnych kategoriach?

Ochrona dorosłych: 87 proc.

Pierwszy test, który polega na uderzeniu całą szerokością przodu w stałą barierę, zakończył się dla ID.3 pełnym sukcesem. Nogi i głowa kierowcy oraz pasażera chronione były na 5 w 5-stopniowej skali, a klatka piersiowa na 4. Nieco gorzej było w przypadku uderzenia w odkształcalną barierę lewym przodem pojazdu. Bezpieczeństwo pasażera to mocne 5, lecz w przypadku kierowcy wątpliwości budzi prawa noga i klatka piersiowa ocenione na 3.

ID.3 sprawdził się również w przypadku uderzenia bocznego - w całości na 5 w starciu z mobilną barierą i nieco gorzej po uderzeniu w słup - możliwe obrażenia klatki piersiowej. W trzeciej próbie do akcji wkroczyła natomiast środkowa poduszka powietrza minimalizująca fizyczny kontakt kierowcy i pasażera podczas zderzenia - tę próbę Volkswagen zaliczył śpiewająco.

Euro NCAP Crash & Safety Tests of Volkswagen ID.3 2020

Ochrona dzieci: 89 proc.

89 proc. za ochronę dzieci to wynik godny podziwu - w kategorii fizycznego zabezpieczenia przed skutkami wypadku ID.3 dostał maksymalne 24 punkty, a jedynym minusem okazał się brak mocowania ISOFIX na środkowym miejscu tylnej kanapy.

Ochrona niechronionych uczestników ruchu: 71 proc.

To kategoria, w której wiele aut otrzymuje zauważalnie niższe noty niż w pozostałych testach. Volkswagen ID.3 nie jest tu wyjątkiem. Samą budowę pojazdu pod kątem ochrony pieszych oceniono na 26 z 36 możliwych punktów. Najsłabiej wypadły przednie słupki. EuroNCAP pozytywnie oceniło działanie systemów zapobiegających kolizjom z pieszymi i rowerzystami, lecz odjęło kilka punktów za brak detekcji obiektów znajdujących się za pojazdem.

Systemy wspomagające: 88 proc.

ID.3 to samochód naszpikowany systemami wsparcia kierowcy. W zdecydowanej większości zachowują się one właściwie, poprawiając bezpieczeństwo jazdy. Aktywny tempomat oceniono na 2,7 punkta w 3-stopniowej skali, monitorowanie zachowania kierowcy i pasażerów na 3 w 3-stopniowej skali, asystenta pasa ruchu na 3,5 z 4, a utrzymywanie dystansu od poprzedzających pojazdów na 5 z 6 punktów.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie