Volkswagen zainwestuje w... kopalnie. Ma to pomóc w produkcji baterii

Koncern Volkswagena ma w planach zostać światowym liderem produkcji baterii do samochodów elektrycznych. By uzyskać jak największą moc przerobową i niezależność, planuje inwestycje w kopalnie.

Volkswagen Auto GroupVolkswagen Auto Group
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

Coraz większa popularność samochodów elektrycznych, a także plany dotyczące końca silników spalinowych zmuszają producentów do poszukiwania nowych rozwiązań, dzięki którym możliwe będzie nie tylko zwiększenie produkcji elementów do aut napędzanych prądem, ale również zmniejszenie kosztów tego procesu. Volkswagen szuka rozwiązania w całkiem nieoczywistych miejscach.

Thomas Schmall, szef ds. technologii koncernu VAG przyznał w rozmowie z ANEurope, że obecnie największym problemem jest dostępność surowców potrzebnych do wytwarzania akumulatorów. To właśnie dlatego Niemcy mają w planach zwiększyć nakłady na inwestycje u źródła i przeznaczyć niemałe środki na tworzenie… własnych kopalni, dzięki którym wszelkie materiały będą trafiały bezpośrednio do nich.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen ID.4 - na pewno 204 KM? Sprawdziłem to!

Volkswagen oraz PowerCo – firma odpowiedzialna za produkcję baterii do samochodów tego koncernu – chcą stać się czołowymi producentami baterii na świecie. Inwestycje we własne kopalnie mają pozwolić na zaspokojenie połowy zapotrzebowania Grupy Volkswagena na akumulatory. Dodatkowo PowerCo ma współpracować z innymi markami, jak będzie to wyglądało w przypadku Forda. 

W opozycji do planów Volkswagena stoi zaś BMW. Bawarczycy wbijają wręcz szpilkę w rywali zza miedzy, twierdząc, że inwestowanie we własne kopalnie nie jest dobrą decyzją. BMW ma raczej w planach stawianie na recykling oraz projekty, które będą w stanie pochwalić się świetną efektywnością i wydajnością. Odzyskiwanie materiałów ze zużytych baterii ma pozwolić na znaczne ograniczenie kosztów.

Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯