Absurdalna odpowiedź Tesli. "Ten samochód tak ma"

Coraz więcej właścicieli Tesli Cybertruck zgłasza problemy z nadmiernym hałasem wiatru. Jeden z nich otrzymał zaskakującą propozycję od serwisu Tesli: użycie zwykłej taśmy klejącej.

Tesla CybertruckTesla Cybertruck
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Aleksander Ruciński
23

Wielu właścicieli Tesli Cybertruck skarży się na hałas wiatru podczas jazdy. Jeden z nich podzielił się swoim doświadczeniem na grupie facebookowej dla posiadaczy tego modelu. "Czy tylko mój truck tak hałasuje?! Powiedziano mi, że nic nie da się z tym zrobić. Czy to normalne? Hałasuje tylko od strony kierowcy" – napisał anonimowo.

Zaniepokojony właściciel zwrócił się do serwisu Tesli, zauważając, że jego pojazd jest głośniejszy niż inne egzemplarze. W dokumentacji serwisowej technik stwierdził, że ze względu na "specyfikacje dopasowania nadwozia" nie można regulować paneli. Dodał: "Słyszalny hałas to normalne zawirowania powietrza, które występują przy wyższych prędkościach. Obecnie nie są wymagane żadne dalsze działania".

Zrzut ekranu z facebookowej grupy użytkowników Cybertrucka
Zrzut ekranu z facebookowej grupy użytkowników Cybertrucka © Facebook

Mimo to technik zauważył, że "zaklejenie szczeliny między przednim błotnikiem a frunkem zmniejszy hałas".Trzeba jednak przyznać, że trudno określić taką "naprawę" mianem ostatecznego rozwiązania problemu.

Post wywołał lawinę komentarzy innych właścicieli Cybertrucka. "Hałas w moim samochodzie jest wyraźny, zwłaszcza w wietrzne dni" – skomentował jeden z nich. Inny dodał: "Przy prędkości około 80 km/h hałas osiąga 70 dB. Przy 130 km/h wzrasta do 73 dB".

Problemy z hałasem wiatru nie są nowe dla Tesli. Właściciele modeli 3 i Y również zgłaszali podobne niedogodności, często szukając własnych, domowych rozwiązań. Warto przy tym pamiętać, że w samochodach elektrycznych hałas wiatru jest bardziej zauważalny ze względu na brak dźwięku silnika spalinowego, który mógłby go maskować.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców