Absurdalna odpowiedź Tesli. "Ten samochód tak ma"

Coraz więcej właścicieli Tesli Cybertruck zgłasza problemy z nadmiernym hałasem wiatru. Jeden z nich otrzymał zaskakującą propozycję od serwisu Tesli: użycie zwykłej taśmy klejącej.

Tesla CybertruckTesla Cybertruck
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Aleksander Ruciński

Wielu właścicieli Tesli Cybertruck skarży się na hałas wiatru podczas jazdy. Jeden z nich podzielił się swoim doświadczeniem na grupie facebookowej dla posiadaczy tego modelu. "Czy tylko mój truck tak hałasuje?! Powiedziano mi, że nic nie da się z tym zrobić. Czy to normalne? Hałasuje tylko od strony kierowcy" – napisał anonimowo.

Zaniepokojony właściciel zwrócił się do serwisu Tesli, zauważając, że jego pojazd jest głośniejszy niż inne egzemplarze. W dokumentacji serwisowej technik stwierdził, że ze względu na "specyfikacje dopasowania nadwozia" nie można regulować paneli. Dodał: "Słyszalny hałas to normalne zawirowania powietrza, które występują przy wyższych prędkościach. Obecnie nie są wymagane żadne dalsze działania".

Zrzut ekranu z facebookowej grupy użytkowników Cybertrucka
Zrzut ekranu z facebookowej grupy użytkowników Cybertrucka © Facebook

Mimo to technik zauważył, że "zaklejenie szczeliny między przednim błotnikiem a frunkem zmniejszy hałas".Trzeba jednak przyznać, że trudno określić taką "naprawę" mianem ostatecznego rozwiązania problemu.

Post wywołał lawinę komentarzy innych właścicieli Cybertrucka. "Hałas w moim samochodzie jest wyraźny, zwłaszcza w wietrzne dni" – skomentował jeden z nich. Inny dodał: "Przy prędkości około 80 km/h hałas osiąga 70 dB. Przy 130 km/h wzrasta do 73 dB".

Problemy z hałasem wiatru nie są nowe dla Tesli. Właściciele modeli 3 i Y również zgłaszali podobne niedogodności, często szukając własnych, domowych rozwiązań. Warto przy tym pamiętać, że w samochodach elektrycznych hałas wiatru jest bardziej zauważalny ze względu na brak dźwięku silnika spalinowego, który mógłby go maskować.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie